Afgreningsklemme

Hej Forum.

Ganske simpelt vil jeg høre om hvor ledes man ikke kan bruge en såkaldt afgreningsklemme til en UG-150 gruppetavle, til fase ledninger ?
Eller er disse kun beregning til jord og nul ?
Jeg kan nemlig ikke finde nogen som hedder noget med fase, og det undrede mig bare.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan engen bruge gennemgangsklemmer som bliver sløjfet eller en fordelingsklemmeme som den her f.eks ​Fordelingsklemme​​​
Jo tak. Den har bare ikke mange tilslutninger. Så søgte lidt en der måske kunne sidde hele vejen på tværs som en afgreningsklemme gør det :-)
Bare for at være nysgerrig hvad skal du bruge den til for du kan jo kun koble et gruppe tilmsådan en fordeler og så fordele ud derfra så dvs. hos private sandsynligvis kommer den ALDRIG. Til at trække mere end 16 A. Her er en med lidt flere klemmer i Endnu et eksempel den kan så trække 24 Ai alt men du kan jo stadig kun have en grp. bag
Du kan jo også bruge en afgreningsklemme til en ug tavle, men kan nu stadig ikke lige se hvad behovet skulle være Afgreningsklemm . Hvis du blander faserne sammen så skaber du jo 400 v og,nogle sprungne sikringer,derfor min undren
Ja tænkte nok det med faserne og de 400 volt.

Så det var for at finde en "smart" måde at samle flere ledninger i gruppe tavlen.
Det er til et IHC. anlæg, hvor jeg med tiden har fået en del Nul og Fase ledninger, som lige nu bliver lagt sammen i en 5 deler muffe. Hvor den ene holder så bliver brugt som mellem ledning til en ny muffe for nye faser.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis