Ø70 ventilation

Hej. Jeg er flyttet i et 60’er hus ned krybekælder. Krybekælderen syner tør, men det er stadig en lidt “tung” luft der er dernede.

Murgennemføringerne er ø70mm. Jeg synes ikke beg kan finde ventilatorer, der er mindre end ø100mm. Hvad gør man så?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er tit en tung luft i en krybekælder, så hvis den synes tør så glem det. Der findes ventilatorer til EDB udstyr med til 50 x 50 mm 12 Volt.

fase
Hvis du kan montere indefra er en standard kabinet blæser vel fin? De fåes i alle størrelse, også 70mm. Evt  en 80, så borer du ikke helt ud til kanten af hullet.
Der er selvfølgelig også lim.

Du skal bare finde een der dækker hullet, og finde en 12v strømforsyning. Så klipper du bare ledningerne og muffer dem sammen.
Hej.

Det kunne være en mulighed.

Lemmen til krybekælderen lukker ikke helt tæt, så måske jeg bare skal sørge for at lave en ny. Den tunge luft svæver nemlig op i stuen der.
Fandt du en løsning?
Har samme problem 😊
Hej. Jeg endte med at få monteret en solarventi, med udsug i modsatte ender af huset.
Til selve lugten brugte jeg en ozonmaskine, og det virker til at have hjulpet - må se om det holder stik når vejret bliver varmere. 
mri88 skrev den 18-03-2023 15:23:41

Hej. Jeg endte med at få monteret en solarventi, med udsug i modsatte ender af huset.
Til selve lugten brugte jeg en ozonmaskine, og det virker til at have hjulpet - må se om det holder stik når vejret bliver varmere. 

 Tak for svar 😊

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis