Gulvniveau forskel.

Hej. Jeg er igang med at give vores entré og bryggers en overhaling. Jeg skal skal have klinkerne i min entre fjernet, og lagt noget laminatgulv, hvilket jeg også har i de tilstødende lokaler. Der hvor jeg har klinker nu, er klaplaget 10 mm lavere end i de tilstødende lokaler. Min første tanke var at støbe et 10mm slidlag ovenpå, men kom til at tænke på om man kunne lægge noget 10mm flamingo under det nye laminatgulv for at få korrekt højde på det nye gulv. Vil det være en god løsning? På forhånd tak.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du af med klinkerne? Laminat er ikke specielt modstandsdygtigt overfor vand (fx våde gummistøvler, paraply, og andet. Skal det være træ så lig et massivt.
Hvad med at bruge en 10 mm undergulvsplade? 

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Zigzag, der kommer klinker i vores bryggers igen. Hvilket vi bruger som entre, den anden entre bruger vi hovedsageligt som gennemgangsrum.. så ingen våde sko der. 
Jlaursen nåååe ja ok, vidste ikke du havde "2 ingange" den galige og "den fine" ;)

Men så kan det godt gå med laminat.

Men alligevel, går udfra der er tale om et ret lille rum, så hvorfor ikke lige bruge de par hundrede ekstra som et massivt gulv koster frem for billigt laminat ;)

Muligt det ikke er "hovedindgangen" men du ved aldrig hvad børnene laver, eller lillemor spilder, eller hunden savler gg ;)
Ret gulvet af med sand og 10mm trædefast flamingo eller undergulv og læg gulvet oven på det. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Min stakkels fra lagde engang et laminat gulv gennem hele huset, helt fra entre gennem køkkenet og hele stuen, blot for at opdage at på ET sted "bulede det op" efter nogen havde spildt en kop kaffe der.

Pille det hele op igen. Det ville ikke være sket med enten massivt gulv, eller de klinker som var der i forvejen.

Nu har de bygget nyt hus, med Fliser overALT på gulvene, så den slags sker ikke igen. Men i det gamle hus ligger det omtalte gulv der endnu. Min bror bebor det, men han har langt større planer, som at ryve det hele ud, nyt køkken, vælte vægge, og andet temmelig omstændigt, herunder også det omtalte gulv, og jeg tør vædde på at hvad end nyt han ligger på så bliver det IKKE et nyt billigt laminat-gulv ;)
Jeg ville rette det af med flydespartel så klaplaget kommer op i samme niveau som de tilstødende rum.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Er der nogen fordel i at lægge fx mdf plade ovenpå betongulv (med gulv-varme) udover for at tilpasse højden? Tænker ikke den leder varmen bedre end hvis isolering ala timberman lux 2.0 er lagt direkte på betongulvet ? (Vi skal til at lægge gulv og under det gamle ser vi mdf plader hvilket vi ikke har ser i andre rum og undrer os).
Pernille bygselv skrev den 03-10-2021 10:41:56

Er der nogen fordel i at lægge fx mdf plade ovenpå betongulv (med gulv-varme) udover for at tilpasse højden? Tænker ikke den leder varmen bedre end hvis isolering ala timberman lux 2.0 er lagt direkte på betongulvet ? (Vi skal til at lægge gulv og under det gamle ser vi mdf plader hvilket vi ikke har ser i andre rum og undrer os).

Velkommen til lds. Svaret er nej, mdf leder ikke varmen effektivt, og så er bedre at oprette sin egen tråd med egne spørgsmål 👍

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også