Træterrasse

Hey, jeg har fået lagt en træterrasse, hvor dugen ligger lige under de øverste brædder, sådan at det er sat fast ovenpå det øverste af skelletet og spændt ud, for mig virker det helt tosset da brædderne alt andet end lige tage noget længere tid om at tørre og der samler sig skidt og vand i mellem brædderne.
 
Tømrer siger at sådan har han gjort 1000 gange og det ingen betydning har for brædderne da de er trykimprægneret. Hvad siger folket derude?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror ikke det betyder noget for brædderne. Hvis det er almindelig ukrudtsdug så siver vandet jo lige igennem. Men der skal nok hurtigt blive fyldt op med skidt i revnerne :)
Der skal ikke en dug under terrassebrædder. Det samler skidt og træet er længere om at tørre. Selv om brædderne er trykket svækker fugt fyrs slidstyrke når brædderne bliver fugtige og dermed bløde.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Okay, jeg tror jeg lader det sidder 1 - 2 år også skærer det op mellem brædderne, mon ikke ukrudten under er død der 🤔 selvom man mest har lyst til at bede dem om at lave det om 🥴
Det er totalt åndssvagt lavet. Der samler sig skidt imellem brædderne, som holder på fugten. Ukrudtet skal nok dø uden dug, når det ikke får sollys. Normalt så klammer man en murfolie fast på strøerne, så de ikke suger fugt, for at forlænges deres levetid.

Jeg ville skære dugen op med en kniv, langs samtlige brædder. 
Okay du tror ikke der kommer ukrudt når der er jord under med lidt ukrudt inden den blev lagt? Den er hævet lidt terrassen, men der er jo lidt mellemrum mellem brædderne i forhold til sollys? 
Annonce
Det er en fejlkonstruktion. Bed tømreren om at lave det om inden du betaler regningen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 29-09-2021 10:37:10

Det er en fejlkonstruktion. Bed tømreren om at lave det om inden du betaler regningen.

Enig - dugen er en skidtsamler og hvis den skæres op skal ukrudtet nok komme igen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Dugen skal ligge oven på jorden, altså inden man bygger strøerne ovenpå.
Dugen skal beskytte/forhindre ukrudt i at spire nedefra. Hvis der er luft mellem dug og jord, vil spirene komme, og vil måske bryde igennem dugen.
Hvad har han gjort med tagpap imellem strøer og underlag ?  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Pink Henrik, jeg tror ikke han har haft gang i noget tag pap? 
Normalt lægger man et stykke tagpap under strøerne for at undgå grundfugt trække op i strøen.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis