Ny borehammer med eller uden batteri

Hej alle sammen

Står og skal købe ny borehammer og i den forbindelse har jeg set på 2 forskellige typer.
den skal bruges til normale renoverings opgaver i huset, så som at tage fliser ned og bore div huller i væge, og måske tage lidt gulv op, ved større opgaver lejer vi normalt en maskine.

jeg har kigget lidt rundt på nette og fundet frem til disse:

DeWALT DCH133N 18V XR borehammer SDS-plus u (på batteri)
og
Bosch 28-2 f (med ledning)

jeg hælder mest til Dewalt pt. da jeg undgår ledning osv, men er den god nok til at tage fliser ned med, og evt. også lidt støre opgaver fx hvis vi skal lave et mindre hul i et beton gulv osv.?

MVH
        Manley

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De er begge OK. Vigtigt er en slagkraft på over 2 J.

Du får mere maskine med ledning pr krone du bruger, kontra batteri.
Selvfølgelig er ledningen et minus, men det er batteriet også i form af ladetid, med mindre du har flere batterier du kan skifte i mellem. Vægten på de store batterier kan også være et problem, hvis du skal arbejde med maskinen i flere timer ad gangen.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej

Tak for de hurtige svar.

vil lige grundigt overvej hvilken maskine jeg vil købe :D 

MVH
     Manley

Borehammer uden ledning er mest hvis du skal op i højden - jeg ser ikke ledningen som en ret stor ulempe når man færdes på gulvet. Bare den er lang nok :D
Jeg ville begynde med at stille spørgsmålet: Hvor tit skal jeg bruge maskinen? Hvis der går længere tid mellem brugen, ville jeg vælge en med ledning. Den er ikke blevet afladet, den er altid klar til brug. Bagdelen er, at du skal finde en stikkontakt og trække en forlængerledning.
DeWALT har en slagstyrke på 2,8 Joule, og Bosch med ledning har en slagstyrke på 3,2 Joule, så mit valg ville være Bosch.
Begge kan snilt bruges til at hugge fliser ned.

fase
Annonce
Som andre også skriver, er det noget du regner med at bruge tit, så gå efter den dewalt (eller den serie du kører i batterier) men hvis det er nogle gange om året så gå efter den Bosch, den er kraftigere og du får mere maskine for pengene. Fordelen ved trådløs vil være minimal hvis den ikke skal bruges tit.
Har selv modellen fra Bosch og haft den en del år efterhånden, er ret glad for den.
Lidt off topic, men jeg har også en større dewalt nedbrydningshammer der slår med 19 joule, den er med SDS Max opsætning, alligevel synes jeg slagfunktionen på denne Bosch med sine 3,2 joule og sds plus, virker mere aggressiv i betonen, måske fordi den slår markant hurtigere.
Hej

Lige en update på denne tråd.

Var ude og handle den anden dag, og så der var et rest tilbud på en Bsch GBH5,så den kom ned i kurven og med hjem.

Så nu skal det bare blive lidt varmer så vi kan begynde at brækket det gamle gulv op :D

BR
   Manley

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis