Indervæg - kan man fjerne dette?

Hej,
en kammerat har netop købt en ældre lejlighed, og den skal have en gang maling med mere. I en gang er der dog sådan en meget hård og meget ru overflade, som jeg ikke helt ved hvad man kan gøre ved.

Da jeg først så det på billede, tænkte jeg at det bare var noget tapet man kunne pille ned, men da jeg var forbi i dag og mærkede det, så virker det slet ikke til at være tilfældet - det er meget hårdt og virker til at være en slags behandling selve væggen har fået i sin tid.

Jeg var kun ganske kort forbi, og ville ikke pille i det, hvis han ender med at lade det blive. Jeg tænkte om nogen her genkender den type overflade og har nogen forslag til hvad man kan gøre? Jeg tænkte om man evt med en slibemaskine simpelthen kan slibe det ned og derefter rengøre og male over. Måske skal det først slibes godt ned og så fuldspartles inden det kan males?

Det letteste ville jo bare være at lade det hænge, men gøres der ikke noget nu her, så er det sådan noget man irriterer sig over længe og aldrig får gjort noget ved.

Hvad kan man gøre ved det? :)

 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner at man har lavet en meget tynd finpuds og så kørt over det med en murer kost. Ganske dekorativ hvis det falder inden for ens smag. Under alle omstændigheder er det ret godt at klø ryggen opad.
Det kan slibes med meget groft slibe rondel på en giraf f.eks. Derefter fuldspartles det og man kan bruge groft eller medium sandspartel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Er du sikker på at det ikke bare er struktur tapet, der er malet over nogle gange? 

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Prøv og skil stikkontakten ad, så kan du sikkert finde ud af om det er tapet (som jeg også synes det ligner) eller om det er pudset..
Mange tak for jeres svar. Jeg synes også selv på billede at det netop blot lignede noget groft tapet som var overmalet, men da jeg var forbi i går og mærkede det, så var det hårdt som sten, og jeg forventede, hvis det var tapet, at man ville kunne mærke lidt bløde steder. Men det er selvfølgelig også muligt det bare er meget gammelt og overmalet mange gange i løbet af årene og derved blevet hård.

Næste gang jeg skal forbi, vil jeg lige prøve at skrue stikkontakten ud, og så se hvordan laget ser ud ind mod den bagvedliggende mur - måske kan man se noget der ja :) Takker.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også