Dobbelt vådsikring i bad

Mit nuværende bad er lavet i 2010 erne, så jeg regner med at der er vådrumssikring under fliserne.

Vil gerne lægge nye fliser ovenpå de gamle. Men så skal jeg formodentlig have løftet afløb, og det betyder så at jeg skal have lavet ny vådrumssikring.

Kan jeg bare lægge en vådringsmembran ovenpå de gamle fliser? Det betyder jo at der kommer til at ligge (fra oven) flise - vådrumsmembran - flise - vådrumsmembran på det meste af gulvet (bortset fra det område hvor afløbet er hugget op for at blive hævet). Altså to lag vådrumsmembran med en flise imellem.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det nuværende afløb er et unidrain linjeafløb. Har ikke kunnet finde en anordning til at hæve den type afløb. Men ideer vil være værdsat :-)
@Fabrin: Besværet ved at fjerne fliserne. Men du har ret. Så slipper jeg for at løfte afløbet. Men jeg skal vel stadig have en ny vådrumsmembran på. Er der nogen udfordringer ved at fjerne fliser og bagefter lægge ny vådrumsmembran rundt om et eksisterende unidrain linjeafløb?
Det er mere arbejde men bedre resultat. Af med fliser, køb en slibekop og støvskærm til vinkelsliber til 4-500kr og slib de gamle rester af fliselim af. Det går hurtigt med sådan et sæt. Ny vådrumsmembran og så fliser på igen

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis