Stumper af lægter - hvad kan de bruges til

Af en eller anden grund smider jeg nærmest aldrig stumper ud. Nu har jeg efterhånden en god “samling” af stumper fra lægter. Mest i størrelserne 60-80 cm. Er der nogle ideer derude til, hvad man kan bruge dem til eller lave noget? Evt til/med børnene?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg må indrømme at jeg har samme last men er også kommet frem til at jeg bør stoppe med at gemme så mange stumper. Det sker engang imellem at jeg kan bruge det til midlertidig afstivning/forskalling eller lignende men oftest ligger det bare og samler støv.

Tror det bedste råd er at stoppe med at bruge plads på sådan en samling 

Ask
Du kan rimeligt nemt lave et kongespil til børnene, som de voksne kan sagtens spille med også.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Insekthoteller, hvis det altså ikke er trykket træ

Bare kald mig BBB 
Vi har selv brændeovn - men kom samtidig i tanke om at bruge det optænding i bål. Havde bare set mig for, at der skulle bygges noget :-D Og de er ikke trykimprægnerede.
Kongespil og insekthoteller - tak, super gode ideer! Vil helt sikkert lave en masse hoteller!
Annonce
Har altid lært at en lige pind, ikke er en pind at smide ud !

Plejer at sortere det sådan, pinde der kan gå direkte i brændeovn (25 cm) kommer i en tønde til det.
Lidt længere pinde bor ved saven indtil der bliver for rodet.
Større længder ryger på lager, samme med pladestumper osv.
Gå ned i den lokale SFO og høre om de vil have dem. 
jamesdean skrev den 27-09-2021 08:10:26

Gå ned i den lokale SFO og høre om de vil have dem. 

 Tjek, den er også god - de kan jo bruges som klodser :)

Jeg har aldrig forstået det med "insekt-hoteller". Jo måske ude i en skov eller lign, men ikke i en privat have.

Om sommeren er der da rigeligt med flyvende insekter og andet kravl som mest af alt er røvirriterende, så hvorfor ligefrem "invitere dem indenfor ?"

Mit forslag ville også være brænde/optænding til enten brædefyr eller bål i haven til snobrød og pølser. I al fald nogen af dem, har du en stor bunke, kan du jo gemme fx halvdelen til Klodser, og kongespil eller hvad det kan være.

Min far har det lidt på samme måde, bare ikke kun med lægte-stumper, men også gamle vandrør, plade dele, defekte plæneklippere (som han vil lave men aldrig får lavet) gg.

Resultatet er en garage som foruden selve værkstedet kunne rumme både elektronikværksted, eller "radioværksted" som han kalder det (er gammel radioamatør)... OG en personbil.

Nu indeholder garagen kun alverdens dimser, som man sikkert aldrig får brug for. Fx kom "nogen" til at vælte en reol med bolte på hans job. Da de ikke kan betale sig at sortere, må man få dem for at fjerne dem.

Til sidst var der kun lige akkurat plads til en Scooter, og en smal sti hen til brændefyret ;) Nå det var et sidespring ;)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis