Opbygning mellem 2 ‘sammensatte’ vinduer

Hej alle
Jeg står og skal til at finde opbygningen til fremtidige vinduer.
Det er et gammelt gavlværelse der er blevet splitttet op til to værelser, hvor at skillerumsvæggen løber ud midt i eksisterende vindue, som skal erstattes af to separate vinduer.
Spørgsmålet lyder så på forslag eller ideer til opbygningen af ‘mellemstykket’ imellem de to vinduer som har samme bredde som skillerums væggen (120mm).
Facaden skal på sigt pudses op så vil gerne have en plade imellem der kan pudses med op når resten af huset skal pudses, eventuelt nogen der har erfaringen med gode plader til dette? (Fibercement eller lign.)
Jeg tænker at man kan placere reglar for enden af skillerumsvæggen til fastgørelse af vindue ind i —> på dem montere klemmelister —> som så den endelige faceplade bliver monteret på.
Kom endelig gerne med inputs/ ideer/ erfaringen 😇👍😎
På forhånd tak! 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville jeg helt sikkert mure op med en lidt bredere søjle end de 120 mm Pudslaget kommer let til revne ved 2 forskellige materiale typer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis du skal have vinduer i træ/alu så er det en mulighed at bygge det op med træ indvendigt. Udvendigt køber du et mellemstykke fra vinduesproducenten, så du får samme finish hele vejen hen.

Jeg valgte selv samme løsning mellem et vindue og en havedør da jeg fik nye vinduer tidligere på året, og jeg er godt tilfreds med løsningen. Samtidig var prisen ganske overkommeligt. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis