Fladbundet pram 8-10 personer.

Jeg har søgt www, men ikke fundet det jeg søgte.
En fladbundet firkantet pram som kan fragte 8-10 personer, muligvis overdækket.
Er der nogen der har tegninger til noget der ligner eller nogen som har ideer til hvordan man laver såden en.

Husk: Én negativ bemærkning kan kun opvejes med 3 positive !
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svaret
Jo det er mere permanent jeg tænker på, det billed jeg har i hovedet minder lidt om de gamle landgangsfartøjer, selvfølgelig bare i mindre format og uden frontklap, men ellers samme princip.
Og jo, den skal også kunne bruges i sø (har sejlet en hel del på Silkeborg Søerne).
Har tænkt på en konstruktion med jernskelet og 6mm vandfast krydsfiner(måske karosseriplade) og pålagt glasfiber dug. Ved ikke helt hvor stor den skal være for at bære 8-10 mand med oppakning.

Husk: Én negativ bemærkning kan kun opvejes med 3 positive !

ved godt annoncen er lidt gammel men men !

jeg har lavet en båd som du efterlyser den er lavet af en gammel container fra en lastbil som jeg har svejst vandtæt !  herefter er der lavet beslag til en påhængsmotor, der er endvidere lavet landgangsbro foran, af en gammel stillads plade af dem i aluminimum 30 cm bredde, jeg bruger båden til at sejle får ud på nogle øer som skal afgræsses, den stikker kun 10 cm tom og ca 20cm med 15 dyr og fuld læs, glemte at sige jeg også har svejst nogle roeoptager hjul på siden, og en trækstang foran, således at den kan køre efter en traktor, hjulene har endvidere den virkning at de virker som skovlhjul, dvs hvis man drejer på dem sejler båden ! man kan således bare dreje på hjulene så kan den køres/sejles helt op på land.

 

Ja det var da en pæn gammel tråd, men velkommen her på siden

Skal vi ikke have et billede at dit fartøj?

mvh jens

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis