Ventilation fra emhætte - dimensionering - gitter på aftræk

Det tilrådes at have så stor rørdiameter som muligt til udsugningen fra emhætte for optimal funktion og mindskning af støj.
Men hvad med luftgennemstrømningen (modstand) i det gitter der sidder udvendigt på væggen? Det nytter vel ikke meget at køre en stor rørdiameter hele vejen til ydervæggen, hvis det hele bliver ødelagt af en udvendig afslutningsrist med små riller/åbninger, der bremser luftgennemstrømningen. Jeg har forgæves søgt efter oplysning om luftgennemstrømning i dise gitre.
Vil det optimale ikke være typen, der blot har nogle bevægelige flapper som stort set tillader uhindret luftgennemstrømning?

Jeg skal montere en kogeplade med indbygget udsugning. Udsugningen er Ø150 (220 x 94 firkantrør). jeg har i øvrigt ikke kunnet finde en firkantet afslutning, der passer til denne dimension firkantrør, til at sætte udvendigt på væggen. Det må derfor blive en overgangsmuffe fra 220X94 til Ø150 og så en afslutning, der passer til denne.

På forhånd tak for råd og vejledning :-)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Få en smed til at lave den rette størrelse, koster ikke så meget os så passer det.
https://www.nyvo.dk/naber-4022038.html?gclid=Cj0KCQjwkbuKBhDRARIsAALysV67uEzQUw_3w4fRXnK-c7XxaCx9-gQ4qC3S1WN6vUzhGmpzqNhccIgaAkdOEALw_wcB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis