Nye antenneudtag

Ifm. en mindre renovering af stuen, vil jeg i samme ombæring få ryddet op i den nuværende antenneinstallation.
Er nedenstående vejen frem?
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser fornuftigt ud.

fase
Kommer signalet  ind fra yousee via tlf. ledninger, så skal du have modem først i systemet og kun bruge RJ 45 samt dataudtag til fjernsyn.
Det ser ud som om du modtager noget fællesantenne via coax kabel ? ? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Dit Yousee modem skal sidde på det specielle antenneudtag med coax terminal og returvej.
Denne har et indbygget filter der sørger for at tv og internet driften ikke forstyrre hinanden.
Herefter kan der splittes ud til øvrige antenne udtag.

Mern. Hvis det var mig ville jeg ikke begynde at opsætte en større mængde nye antenne udtag op, da dette system har en stakket frist.
Alt er på vej over på ren data.

Elektronikteknikeren
ev elmand skrev den 25-09-2021 07:38:37

Kommer signalet  ind fra yousee via tlf. ledninger, så skal du have modem først i systemet og kun bruge RJ 45 samt dataudtag til fjernsyn.
Det ser ud som om du modtager noget fællesantenne via coax kabel ? ? 

 Signalet kommer ind via coax

Annonce
Så er din tegning for mig at se helt rigtig. Modem direkte på fordeler og derfra kan du så trække ud til netstik.

Kurt B. Andersen
Gregeren skrev den 25-09-2021 08:03:06

Dit Yousee modem skal sidde på det specielle antenneudtag med coax terminal og returvej.
Denne har et indbygget filter der sørger for at tv og internet driften ikke forstyrre hinanden.
Herefter kan der splittes ud til øvrige antenne udtag.

Mern. Hvis det var mig ville jeg ikke begynde at opsætte en større mængde nye antenne udtag op, da dette system har en stakket frist.
Alt er på vej over på ren data.

 Så sådan her?

Altså tv-signal via RJ45?
Nej, nu har du jo lavet tegningen om. Du skal have modemet på coaxkablet fra fordelerboksen, idet det jo er modem som omdanner signalet til et brugeligt netværkssignal.
Jfr. din tegning skal du iøvrig huske, at dine antennedåser skal være slutdåser. Der findes også gennemgangsdåser.
Nu bliver jeg så i tvivl om den dåse du viser på den sidste tegning bare er en dåse som sender coaxsignalet videre til modemet, så kan det måske nok virke. Men det med ekstra samlinger vil jeg personligt gerne undgå dat det kan give signalspild større mulighed for fejl på systemet.

Kurt B. Andersen
Du skal have dit modem på, før du splitter signalet ud, med mindre du kan finde en splitter med returvej.

Dit modem kommer med en splitter som lader det rene antennesignal fortsætte. Det er herfra du kan splitte ud til de øvrige antenneudtag.

I stedet for den splitter der er med dit modem, kan det kombinerede TV og F connector udtag bruges. Herefter splitter og alle udtag herefter kan så være almindelige tv udtag.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 26-09-2021 21:30:27

Du skal have dit modem på, før du splitter signalet ud, med mindre du kan finde en splitter med returvej.

Dit modem kommer med en splitter som lader det rene antennesignal fortsætte. Det er herfra du kan splitte ud til de øvrige antenneudtag.

I stedet for den splitter der er med dit modem, kan det kombinerede TV og F connector udtag bruges. Herefter splitter og alle udtag herefter kan så være almindelige tv udtag.

 Umiddelbart kan jeg ikke splitte videre fra modemmet.


Hvis jeg skal have modemmet på, inden jeg splitter signalet, har jeg vel kun denne mulighed:

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis