Toilet

Hej

Jeg har et mindre toilet på ca. 6 kvm. På gulvet er der i dag linolium og dette ønsker jeg at lave om til klinker/fliser. Under linoliummen er der i dag beton/cement (jeg kan ikke se forkel på det ene og det andet). hvad skal der til og hvad skal der bruges?

På vægene er der i dag noget gammelt tapet, som jeg også ønsker ændret... hvad er bedst på et toilet? og skal det laves som vådrum? eller er det kun når der er tale om bareværelse?
Min tanke var at fjerne det eksisterende og så sætte noget filt eller glasvæv op i stedet og så med en malling med en høj glans (så vidt jeg husker, gør dette den stærkere ved aftørring mv.).

Har du nogle gode råd og eventuelt en "arbejdsplan" der kan fortælle mig hvor jeg skal starte og slutte og hvilke materialer der skal til?
Og sidst men ikke mindst en sværhedsgrad, for det ar bejde jeg skal til at give mig i gang med.

Lige et spørgsmål mere....
Jeg har en gnag hvor er er gammelt plankegulv, dette ville være ret flot hvos ikke der lå et tygt lag gammel lak der med årene er belvet meeget mør og grim.... Har du et fif til hvordan men enmmest får dette fjernet?
Jeg har prøvet at slibe det væk med efter 5 sek er snadpapiret fyldt med lag.... Efter 20 min og 33 stykker sandpapir var der ingen forskel at se....
Virker den gamel skrøne med brunsæbe og vita vrap? eller er det bare en skrøne?

På forhånd tak for din hjælp:-)

------------------
Mvh

Maria

Mvh

Maria
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Maria,
M.h.t. gulvet, så skal du bruge olie, så lakken ikke "brænder" fast på sandpapiret. I øvrigt vil jeg råde dig til at leje en slibemaskine til fomålet. Selvom det er et lille areal er det et stort arbejde hvis du kun har almindelige hånd-slibemaskiner til rådighed. Der hvor du lejer maskinen kan de også rådgive om det rette sandpapir, olie m.m. (Evt. kunne du få en prof. til at udføre arbejdet, det koster ikke alverden i forhold til prisen på at leje gulvslibemaskine og prisen på sandpapir m.m.)

Når du skriver "WC" og ikke "Bad", går jeg ud fra, der ikke er tale om et egentligt våd-rum, og så er det vel bare at vælge den vægbeklædning, du bedst kan lide. Tapet, glasvæv og filt er alle nemme materialer at arbejde med.

Mvh
TS
Hej Søren

Mange tak for dit svar.

Kan du også svare mig på det med lægning af fliser/klinker på selv samme wc?

Og ja det er kun er WC og derfor tror jeg ikke at der er tale om vådrum:-)

Ellers hvis der er en derude der har ngole fix til mit WC-gulv ville det være rigtig dejlig!

Tak:-)

Mvh

Maria

Mvh

Maria
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis