Slap/slidt drivrem eller defekt remstrammerhjul?

Hej
Drivremmen i min godt 7 år gamle AEG T76585IH tørretumbler er begyndt at hoppe af under brug. Jeg har med hjælp herindefra samt div. YouTube videoer fået sat remmen på igen, men remmen hopper af igen - gang på gang
Tænker det muligvis kan skyldes en slap drivrem eller et defekt remstrammerhjul?
Det lykkedes mig at fange optrinnet til et ‘afhop’ på telefonen, hvor det ser ud til at:
1) remstrammerhjulet bevæger sig til venstre og trækker driveremmen af motoren
eller
2) at drivremmen trækker remstrammerhjulet til side og dernæst remmen af motoren

Aner ikke om det er drivremmen eller remstrammer hjulet eller noget helt tredje der skal skiftes?

Link til iCloud video hvor remmen hopper af

Nogen der har er bud på hvad det kan skyldes?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis en rem først er hoppet af, har den ofte fået en skade så den gør det igen, men som du selv er inde på kan det godt skyldes stramme hjulet, men køre det fint rundt og er uden skader, og der ikke er slub sideværs, burde en ny rem kunne gøre det.

Vi prøver igen, i morgen --
Fik nok ikke udtrykt mig helt klart, det er selv armen til remstrammeren der ikke må være slup i, eller sidde skævt.


Vi prøver igen, i morgen --
Tak for hurtige svar je_ns og S.Fabrin!! 💪
Efter at have læst jeres svar og kigget lidt nærmere på strammeren, tror jeg det er der fejlen ligger. Umiddelbart, burde strammeren ikke kunne bevæge sig så meget som den gør og tænker der er en ‘stopklods’ inde i hjulet der er ødelagt. Link til video af strammeres bevægelighed

Prøver at bestille både en ny rem og strammerhjul for at være på den sikre side. 

Der mangler en låsering på strammerhjulet. Se den rille, der er yderst på akslen. Når den kommer på, kører den igen. Sæt en skive magen til den på den anden side mellem hjulet og låseringen. Giv lige akslen et tynd lag fedt. Så virker den igen.

fase
Lige en hurtig update på min tråd. Jeg bestilte nyt remstrammerhjul + rem, men det viste kun at være remmen der var problemet og siden den blev skiftet har alt kørt uden problemer

Ang. låsering på motorakslen, så snakkede jeg med AEG support og de siger at der ikke er eller findes en låsering til deres motorer og at hjulet udelukkende bliver holdt på plads af trykket fra remmen.

​Tak for hjælpen. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis