LOke Svejser

ER der nogen der har et katalog over loke-svejsere- Jeg har en relativt stor co2 svejser-200A, men har nogle relæproblemer og vil derfor vide mere om maskinen- Så da den er hjemmemalet i en gyselig orange, men er hammerblå indvendigt og er uden typeskilt andet en elektriske egenskaber, har jeg lidt svært ved at finde ud af hvilket fabrikat, men da den er danskbygget og i suveræn kvalitet, tænker jeg straks Loke- mellem primær og sekundær vikling på trafoen, er der et luftgab med mahognilister til afstand, og trådfremføring er en lukket kasse oven på selve svesetrafoen -er forsynet med amp- meter og hjælpetrafoer er alle lubcke- og med liggende 15kg spole- jeg har lidt problemer med overførsel af billeder fra telefon til PC- derfor intet billede
MVH Bjarne S. Nielsen

BSN
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg husker var der nogle svejsere med lukket trådboks og i orange, men er nu ikke sikker på de hed Loke.
Hvis det er det relæ/kontaktor, der tænder for traffoen, kan du nemt finde et standard.
Køre den på 3x16 ampere ville jeg vælge et relæ der kan trække 25 ampere, og endelig skal spolespændingen også passe, det kunne snildt være 24 volt.

Det var en Tekker co2 svejser jeg tænkte på, findes i forskellige udgaver.
lige den første der kom frem.

Vi prøver igen, i morgen --
Kan du ikke gå på nettet fra din telefon så du kan sende billedet? Et billede vil være et must. Er svejsemaskinen helt firkantet kan det måske være Cloos eller Messer Griesheim, men når det kun er 200 amp tror jeg det ikke.
200 amp. er kun til hobbybrug, og er slet ikke nok til noget med gods i.

Søren O
Ja- der står 200 A, men hvis du skruer helt op og svejser, skal du passe på, at den ikke nedsmelter 15-20 mm, så der er nok forskel på hvordan de måler disse 200A; jeg har endnu ikke oplevet, selv med store dimensioner, at den ikke magter opgaven- svejseren vejer min.150 kg- hvoraf trafo nok er de 75-100- derudover en stor drosselspole samt  noget elektronik- det er elektronikken, der er problemet, men tænker at jeg skifter dette, forsinkelse af gas samt trådregulering  burde ikke være den helt store ingeniørkunst- der er godt nok noget finindstilling at punktsvejs m.m., men dette bruger jeg ikke- har brugt en hel dag på at finde dårlige/ustabile forbindelser, og jeg tvivler på at de primære funktioner som trådfremføringssystem,trafo samt ensretter nogensinde går i udu- tænker at det er dårlige elektrolytter ol, der er problemet- periodiske fejl er et tidskrævende problem, og kan være alt muligt fra slidte relæer til- som nævnt dårlige elektrolytter samt stikforbindelser- men gode råd er altid velkomne- tænker at maskinen oprindeligt har været metallic hammerblå- da der er reminicencer af denne farve- forsøger at få et billede på-Indtil videre tak for indsatsen
MVH BSN

BSN
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis