Placering af spots (antal?)

Hej allesammen

Vi er ved at renoverer hus og i den forbindelse vil vi gerne have spots op, da vores stue/dagligstue er ret mørk. Jeg har lavet følgende tegning over det (stjernerne viser hvor vi vil have en almindelige loftlampe). Vi laver sådan man kan tænde noget lys i grupper og samlet.Stuen er vel cirka 65-70 m2. gang og entre er 2 m2 hver cirka.

Mine spørgsmål er nu:
- Er det for mange/lidt spots?
- Skal de placeres længere ude ved væggene?
- Har du andre gode råd, da vi er ret nye i det her?

Håber I kan hjælpe :-) 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for linket. Det vil jeg lige tjekke ud.

I så stort et rum ville jeg bruge et lysbregner program, alla dialux. Det er en tilgængelig måde at sikre en ønsket lux-niveau samt ensartedhed i belysning. Muligt der er en skole/prøve version hvis du vil rode rundt selv. Dog ikke det mest intuitive program…
Der er sikkert nogle gratis programmer som tilbyder lign. funktionalitet, du kan Google ‘lysbregner’.
Green-id tilbyder gratis dialux beregning, om du så vil gøre brug af det, uden at reelt ville købe noget er op til din samvittighed: https://green-id.dk/blog/?p=3869
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis