Udluft af radiator

Hej alle

vil bare hører hvordan man udlufter denne radiator da den kun varmer 1/4 af hele radiatoren. Den har sikkert ikke været udluftet i lang tid. Og har boet her i 6 mdr nu. Og skal til at have lidt varme nu. Jeg kan se at malingen er gået i et med disse 2 punkter man kan skrue på.

Så er det korrekt jeg skal kæmpe mig igennem malingen og få skruet den ene eller den anden af? Eller skal jeg skrue begge af for udlufte

mvh Roger og på forhånd tak

​Har checket ventilen og den rør sig. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke der du skal skrue. Der er normalt en "finger skrue" et sted øverst på radiatoren. Den kan normalt løsnes med fingrene eller forsigtigt med en tang. Søg på "radiatorudluftning" på google, så bliver du hurtigt meget klogere.
Et billede fra den anden side af radiatoren kan være nyttig. Hvis tilslutningsrøret kommer fra loftet, udlufter radiatoren sig selv - luft vil opad.
Det ser ud som om at både fremløb og retur er tilsluttet i samme side af radiatoten. Det giver dårlig varmefordeling i den type radiator, så det kan være årsagen til at den kun varmer 1/4. 


Søren O
Det ser ud til rørene går opad, da nr 2 billede er fra soveværelset som ligger på den anden side af væggen. Hvad kan jeg gør for at få mere varme hvis de af sig selv?

tak

Mon ikke at varmesystemet kan klare opgaven - vi har tros alt haft kolde vintre tidligere. Måske er der temperaturstyring på fremløbsvandet så det bliver varmere jo koldere der er uden for. Prøv at spørge naboen eller viceværten.
Det er åbenbart et “ældgammelt“ et-strengs anlæg, med de begrænsninger det giver.

Søren O
Du kan jo starte med at skrue op for termostaten, hvis den ikke er helt oppe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også