Skæve stolpesko!

Hej. Noget famile har været venlige og ville hjælpe med at sætte 4 stolpesko til det nye skur det skal bygges i haven. Sagen er bare, at de er både skæve og ikke på linje!! Dvs helt ubrugeligt!(det er stolpesko med cement/betonklods støbt med stolpebeton)
Mit spørgsmål lyder nu på :
Hvordan fikser jeg det?
de er jo helt umulige for et alm menneske at opgrave!
Jeg overvejer at save selve vinklen af ved betonklodsen og så enten sætte 4 helt nye stolpesko af samme model, bruge stolpe spyd der skal bankes ned eller “spyd” der bare skal slås dybt ned. Det er et skur på ca 4x1.5x2.20 der skal bygges
Godes råd tages imod med kyshånd. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne du ikke tage et billede af de skæve sko og sætte det ind her, så vi kunne se hvor skævt det er. var du ikke selv med til at sætte skoene fast.

fase
Nu fremgår det ikke hvor store skævheder der er tale om, men hvis det ikke er så meget, så kunne en løsning være at montere en rem på 75x75 i de skæve stolpesko, og så på oversiden af remmen skrue brædder på 125 mm bredde så de er i vinkel, hvis brædderne nogle steder rager mere end et par cm. Ud over remmen, så kan du understøtte dem ved at skrue nogle klodser, eller Vinkeljern i remmen,så bygger du skuret på denne platform. Klamp vil nogen sikkert sige, men det kan holde, og ses ikke når der er kommet yderbeklædning på.
Sav stolpen skrå i bunden eller juster med lidt kiler så du får stolpen nogenlunde i lod.
Og fordi de ikke er helt på linie gør jo bare at du ikke får et helt vinkelret skur, men det betyder jo ikke alverden.

Bare kald mig BBB 
hej der - jeg bad min svigersøn hente fire stolpesko med betonklods... da han kom med dem havde de tre en meget skæv vinkel - jeg bad ham bytte de tre "defekte" fordi jeg ønsker ikke at arbejde med sådan noget skrammel - derfor syntes jeg også at de svar der er givet er ren og skær klamphugger arbejde - byt det l... - du har vel en kvittering...
Yankee2021 skrev den 24-11-2021 17:38:34

hej der - jeg bad min svigersøn hente fire stolpesko med betonklods... da han kom med dem havde de tre en meget skæv vinkel - jeg bad ham bytte de tre "defekte" fordi jeg ønsker ikke at arbejde med sådan noget skrammel - derfor syntes jeg også at de svar der er givet er ren og skær klamphugger arbejde - byt det l... - du har vel en kvittering...

 Tror trådstarterens stolpesko er støbt skævt ned, så de kan ikke byttes...  

Den her type som man selv har støbt ned i beton.....

Vi prøver igen, i morgen --
En udfordring med stolpespyd er hvis de rammer en sten, så går de skævt i jorden. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis