Skifte glas og sprosser til noget mere moderne?

Vi har nogle fine mahognivinduer med sprosser fra 2002. De er i fin stand men er jo i sagens natur lavet som vinduer fra 2002. Som jeg forstår det, vil det sige 2-lags termoruder med kold kant og gennemgående sprosser. Det er også nogle vinduer, hvor man ikke lige har lyst til at sætte en sofa under, fordi det bliver lidt småkoldt. Jeg tænker derfor på, om der mon er noget besparelse og noget komfort i at få gjort noget ved vinduerne - vel at mærke på en måde, hvor vi skifter selve ruderne og hvis muligt også får energisprosser uden at skulle kassere hele vinduerne, som jo har det fint.

Det kan for min skyld både være noget, jeg kan få en eller anden til, eller noget jeg selv kan gå og tage lidt af gangen (hvis det ellers er ansvarligt :) ). Det første skridt at at finde ud af, om det kan lade sig gøre, eller om nye energiruder fylder for meget til, at man bare lige kan smække dem i et gammelt vindue.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du overvejet forsatsvinduer? Det er jo brugt i fredede huse hvor sprosser skal bevares.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har nok forbundet forsatsvinduer med vinduer, der er en hel del ældre, end det vi har her. Men formålet er jo godt nok det samme! Det er vel værd at kigge på. Jeg tænker dog over, om jeg kan sælge ideen til min bedre halvdel...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis