Hvilke højttaler til ældre tv?

Hej til Jer.
Det er sådan at vi synes at lyden fra vores tv er dårlig og grødet. Vi har for en stor del skyldt det på dr s dårlige lydteknik, men i går ville vi se en dansk serie fra filmstriben som vi også opgav pga dårlig lyd. Her havde jeg så muligheden for at høre lydsiden fra min computer gennem et par høretelf. som kom med min samsung telefon. Og lyden var på alle måder bedre. 1 er det fordi lyden bliver sendt direkte ind i øret? 2 fordi højttalerne i tv-et er dårlige. Jeg hælder selv til det sidste. Så hvad skal man købe for at få ordentlig lyd fra tv-et.
 På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du køber en soundbar. Lyden i dit fladskærms tv er relativ dårligt, fordi der ikke er plads til ordenlige højttalere. Lyden i dine hovedtelefoner er bedre end højttalerne i tv'et.

fase
Hej Fabrin.
tak for svar. Er det noget som kan tilsluttes direkte til tvet eller kræver det en forstærker? En hurtig søgning viser en fra 500kr op til over 5000kr hvad er et rimeligt beløb.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Først prisen 2000 til 3000 kr. giver et rimelig godt anlæg. Der er indbygget forstærker i soundbaren, så du skal bare tilslutte til fjernsynet.
Eksempel på soundbar​​​

fase
Jeg takker så er der lidt at gå videre med.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Sludder, Karl smart. Køber man et nyt tv er lyden i det lige så dårlig som på det gamle. En soundbar er løsningen.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
karl smart skrev den 22-09-2021 12:46:05

Køb et nyt TV , andet kan ikke svare sig ............

 Jeg tvivler meget på det løser noget som helst. Nye tv har da SLET ingen plads til højttalere. De ældre fladskærme havde da trods alt lidt dybde.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Lidt atypisk så har nogle OLED tv faktisk mere plads til højttalere, da de nederst har mere dybde for at have plads til elektronikken (øverst er de tynde som papir). Vores har faktisk overraskende god lyd.
Men. Jeg vil aldrig kunne undvære mit Sorround anlæg (7x110watt) så så god lyd er der heller ikke ;o)
Derfor syntes jeg det er svært at svare på hvad der er rigtigt for dig Kovas, for hvis du gerne vil kunne mærke bassen i sofaen så du ikke nøjes med en Soundbar (måske extern subwoofer til).
Er du mere til klar diskant og mellemtone, med lidt dybde, så kan en Soundbar sagtens være det rigtige.
Uanset hvad, så tror jeg bestemt du skal over 2000 kr. for at kunne få det godt nok til jer.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hej og tak for svar. Jeg tænker  heller ikke at et nyt tv er så meget beder så tænker at selvom jeg køber et nyt om nogle år så vil saundbaren være godt givet ud. Men det eneste der er vigtigt er at få den bedst mulige lyd til at gengive tale. resten er ikke vigtigt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
De fleste TV har en lydindstilling så man vælger om det er tale , musik , film , osv man vil indstille TVet  til , DR s lyd er der ikke noget i vejen med , så det må være dit gamle TV der er noget galt med ..

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis