Kymco Agility 50, Scooter, 4 takts-motor - bliver varm og vil ikke starte igen

Hej! :)

Jeg har købt en Kymco agility 50, 2009 - 4 takts motor.

Købs historie:
Købt for 3 uger siden. Fik den "leveret" ved at personen kørte 1,5 time hen, hvor jeg overtog den og jeg kørte den, den sidste time hjem. Da jeg kom hjem og den havde stået lidt, var der ingen olie - over 4 dage fyldte jeg 10W40 motorolie på og til sidst havde den så smidt stemplet og cylinder var helt brændt. Resulteret i knækket kickstarter skjold, da den satte sig og jeg prøvede at træde i kickstarter..

Det virker til scooteren har stået længere tid.. intet service osv - selvom den blev solgt med historien den havde det dejligt og masser service, men når øv øv.. videre.

MEN nu er stempel og cylinder skiftet, ny olie, renset karburator, skiftet benzin slanger og filter, nyt tændrør, fiber klods mellem indsugning og topstykket skiftet.. Ventiler indstillet til 0,04-0,05.

Problemet:
Den starter i første hug på kickstarter, når den er kold. Lidt svært ved tomgangen.. Når jeg så kører den rigtig godt varm - har den rigtig svært ved tom gangen - den går ud og rigtig svær, næsten umulig at starte igen - kan bruge el-start til at trække det rundt nogle minutter og så kickstarter til det sidste og nogle gange få den igen. Ellers skal jeg vente til den bliver køligere og så den nemmere at få igang igen.

Kan slet ikke starte på el-start, men det lyder bedre efter cylinder/stempel skift og ventil justering.

Hjælp?
På vej hen til et kryds skal jeg holde den på gassen ellers dør den bare ud, som om den drukner eller måske for lidt benzin?? Men hvorfor kun når den er meget varm? Og umulig at starte igen?
 
Håber at finde nogle gode ledetråde, så jeg ikke skal smide alt for mange flere kroner efter dyret :)

Mvh Thomas.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den virker kun ok når din automat choker er aktiv.
Så snart den er varm er det noget skidt .
I med en større hoved dyse . Min 4t bautian (gy6 139qma motor) har 71 dyse og den er for lille 
Størrelse??? 

liver starter ved 200 km/t

Den står bare og kan ikke start pt. Ved ikke hvad der galt længere..

Tænker om der noget det fejler længere inde i blokken / tændingen..

Autochoker er testet og virker.

Ventil sat til 0,04 og 0,05.


Nogen det har forstand?

Måske nogen vil købe? 
Dyse er sat op fra 80 til 85mm
jhb skrev den 31-03-2022 08:06:18

Er ventiler indstillet på 0,04-0,05 den korrekte indstilling, er det de værdier der er angivet i manualen?

 Jeg tænker da afstanden er for lille - normalt vil der være stor forskel på udstødning/indsugning.


 

Annonce
Så i tænker jeg skal kigge på min ventil indstilling igen. Jeg har sat dem ud fra en 0,05 - da jeg ikke har 0,04 - men jeg gjorde udstødnings ventilen løsere end indsugningen. Derfor cirka 0,04 i indsugning og 0,05 i udstødning.
Prøv at se på denne hjemmeside Ventilindstilling
Der er indstillingen 0,05 for indsugning og 0,1 for udstødning.
Der skrives også at såfremt afstanden er for lille, kan det give varig motorskade, men også at ydeevnen er falder og at motoren har svært ved at starte.
Hvis du ikke kan forstå tysk, kan du bruge Google translater til at oversætte teksten.
Hvis den ikke vil starte, så kan et blæs lightergas i luftfilterkassen hjælpe den i gang.
Eller tag luftfilæteret af og lad din lille ukrudsbrænder føde den med gas mens du starter den.
Hvis dette hjælper, så tyder det på et kaburatorproblem.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

jhb skrev den 17-04-2022 17:50:38

Prøv at se på denne hjemmeside Ventilindstilling
Der er indstillingen 0,05 for indsugning og 0,1 for udstødning.
Der skrives også at såfremt afstanden er for lille, kan det give varig motorskade, men også at ydeevnen er falder og at motoren har svært ved at starte.
Hvis du ikke kan forstå tysk, kan du bruge Google translater til at oversætte teksten.

 Okay, det er ny info der skal være så stor difference - det skal helt sikkert prøves her en af aftenerne. :))

 

Hehe, jeps har noget karburator sprøjt til at stå tak ;))
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis