Trykket falder i varmeanlæg(ekspansionsbeholder er udskiftet)

Trykket i mit varmeanlæg bliver ved med at falde.og det sker hurtigt 0,7 bar over et par timer. Var selv overbevist om det var ekspansionsbeholder der var defekt, så udskiftede den. Men den falder forsat.....

Kan det have noget at gøre med at jeg har haft sommerlukket anlægget. Og der nu er luft i systemet?
Har udluftet radiatorer. Men har 3 sektioner gulvvarme i huset. Dem kan man ikke udluftet?
Har en forholdsvis ny grundfoss pumpe hvor den står på auto adapt og køre 5-7W hvilket plejer at passe. Hvis jeg sætter den op nu på 15W f.eks så stiger trykket.....

Kan der være et hul et sted?😔

Her et billed af mit system

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved et tryktab på 0,7 bar over et par timer vil jeg tro du har en lækage et sted på dit anlæg. Vandet forsvinder jo et sted hen, så du må på jagt.

fase
Har du en forsikring, der dækker rørbrud (på din pludselig opståede skade), er der en mulighed for, at få forsikringen til at spore en evt. lækage. 

fase
okbyggemand skrev den 22-09-2021 06:16:40

Trykket i mit varmeanlæg bliver ved med at falde.og det sker hurtigt 0,7 bar over et par timer. Var selv overbevist om det var ekspansionsbeholder der var defekt, så udskiftede den. Men den falder forsat.....

Kan det have noget at gøre med at jeg har haft sommerlukket anlægget. Og der nu er luft i systemet?
Har udluftet radiatorer. Men har 3 sektioner gulvvarme i huset. Dem kan man ikke udluftet?
Har en forholdsvis ny grundfoss pumpe hvor den står på auto adapt og køre 5-7W hvilket plejer at passe. Hvis jeg sætter den op nu på 15W f.eks så stiger trykket.....

Kan der være et hul et sted?😔

Her et billed af mit system

 Fandt du en lækage? Eller hvad var der galt?


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis