Peugeot 5008 kabine blæser

Hej LDS. Jeg har en Peugeot 5008 hvor kabine blæseren ikke virker. Jeg har pillet blæser modstanden ud og ohmet den uden at kunne måle modstand. Jeg har derfor skiftet modstanden med en, hvor jeg kan modstand.

Jeg har målt på de 2 ledninger, som render til stikket på blæse motoren. Når bilen er startet måler jeg konstant 14,8 volt på de 2 ledninger. Jeg havde egentlig forventet, at jeg ville måle 0 volt indtil jeg begyndte at regulere hastigheden på motoren? Er jeg helt skævt på den og er der evt en, som kan pejle mig i retningen af en løsning? 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med en forlygtepære på ledningerne til blæsermotoren i stedet for motoren

"AUTOELEKTRIKEREN"
Polo skriver, at du skal koble motoren fra og forbinde en pære til tilslutningen for at se, om der kommer strøm til motoren. Hvis der der gør det, kan du finde ud af om motoren er defekt. Når du måler 14,8 V ( det er i den høje ende, burde ikke være mere end højst 14,4V) tyder det på, at din blæsermotor er defekt.

fase
Tak for uddybende svar. Jeg prøver ad om det giver et andet resultat 🙂
Jeg skulle lige læse din tekst et par gange S. Fabrin, men jeg har måske formuleret mig lidt mangelfuldt og dagen er gået med hverdagens gøremål (3 drenge, som skal til fodbold mm.) men stikket til blæse motoren er pillet fra og det er dér jeg måler 14,8 v (kan være det kun var 14,4 v, men det er vel uagtet for høj spænding. 14,4 v er vel ladespændingen, som der bør være på batteriet) 
Annonce
14,4 V er OK, selv om jeg vil tro på 14,2V. Lad det nu være. Det, du skal prøve, er om en pære kan lyse. Du kan også måle om der gennemgang i motoren. Hvis der ikke er det, er den død.

fase
Gør nu som jeg skriver  !!!
afmonter ledninger fra blæsermotoren - monter en forlygtepære på de ledninger som sad på motoren - hvis det er en fransk bil, så start motoren, så du er sikker på at elsystemet IKKE er gået i "Dvale" - prøv så at tænde blæseren og se om der kommer lys i lampen når du regulerer på blæserhastigheden -
mål eventuelt på begge sider af lampen med voltmeter - der burde være mellem ca. 0 volt og  12 volt hvis din pære lyser - de 14,8 volt tyder på at det er en fransk bil, de ligger altid højt i ladespænding - hvis din lampe lyser er din blæsermotor defekt - hvis lampen IKKE lyser er din blæser regulering, eller styringen fra varmereguleringen sikkert defekt
skriv igen når du har prøvet alt dette !

"AUTOELEKTRIKEREN"
Tak for input polo. Jeg gik med min mavefornemmelse, da jeg kunne måle spænding på ledningerne, når jeg regulerende på blæseren. Det var en defekt motor! Skridtet virker igen efter motoren blev skiftet 👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis