Samletank alarm

Hej.
Jeg har ikke rigtig kunne google mig frem til noget omkring dette.
Hvis man ønsker at montere en alarm/niveau sensor på sin septiktank, hvad skal man så vælge? Og kan man montere den selv?
på forhånd tak. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at søge på “niveauafbryder”.
De fleste er beregnet til at starte en pumpe når niveauet i brønden bliver for højt.

Søren O
Vores trekammerbrønd var leveret med en kontakt som kunne indstilles til hvor højt vandet måtte stå inden alarm.jeg fik den først koblet til efter to oversvømmelser hvor jeg stod med lort helt op til kanten. Jeg koblede den med et 9v batteri og en 12v lysdiode. Så prøver jeg den en gang om året. Satte dioden lige ved indgangen til badeværelset så man ikke kan undgå at se den.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ja det var også for at undgå at den løber over eller bare at man bliver advaret i god tid til at bestille tømning, så ikke man behøver at gå og løfte dækslet jævnligt
​Det er et hus vi har købt og overtager ved årsskiftet og der er ikke monteret alarm eller lignende i samletanken. 
Vi har tvungen tømning enten hvert år eller hvert andet alt efter tank. Vi havde tømning hvert andet år men det gav så over tid så meget slam ved pumpen det var så første gang den løb over, så jeg gik over til hvert år,  anden gang var det flydekontakten på pumpen som var i udu. det må være muligt at montere en niveaukontakt sammen med noget lavvolt strøm så du kan være tryk ved et.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis