Beslag

Jeg er ved at fastgøre spær til rem, og har valgt denne type universalbeslag fra paslode.
Er dog i tvivl om det er stærkt nok til at holde fast på det hele i stormvejr, og om det er fint at nøjes med at montere på den ene side af hvert spær.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej - de er alt for spinkle. Du skal som minimum montere beslag på begge sider af spærene, men jeg tvivler om det er nok.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Beslaget du skal bruge hedder et tagåseanker, to styk (helst diagonalt) ved hver samling.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det var meget bedre :-)
Ude til venstre virker det ikke så stift i konstruktionen. Jeg havde forestillet mig skråstivere hele vejen rundt, og så vindtrækbånd monteret diagonalt under spærene

Nogle gode råd hertil?

Annonce
ChrisMH skrev den 22-09-2021 17:11:24

Det var meget bedre :-)

Ja, så skal du bare have alle hullerne fyldt op 😉

 /BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

ChrisMH skrev den 22-09-2021 17:13:48

Ude til venstre virker det ikke så stift i konstruktionen. Jeg havde forestillet mig skråstivere hele vejen rundt, og så vindtrækbånd monteret diagonalt under spærene

Nogle gode råd hertil?

Hvis du skal have pladetag med tagpap er vindtrækbånd lidt redundant da afstivningen i pladerne er rigeligt. Skråstivere eller anden sideværts afstivning er nødvendigt - kan evt skjules hvis du skal have lukket siden med beklædning ind -g udvendig - og igen redundant hvis det er pladebeklædning men generer ikke i hulrummet.

/Morten

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis