Er dette afløb ok?

Hejsa
Jeg har fået støbt nyt betongulv og lagt klinker.
Alt er (efterhånden) ok.. Men ibdag da jeg tog risten af gulvafløbet, så det sådan ud..
Er det ok?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ok, men lidt vanskelig hvis man vil rengøre den. Men du kan uden problemer give de små klatter fliselim et lille stød med en mejsel, så knækker de af. Forinden har du sat avispapir i afløb så de ikke ryger ned i vandlås alle sammen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hmm jeg må erkende jeg er uenig med elmand.
Jeg har samme type afløb og der ligger rammen altså ned direkte oven på den plastikkant der er på afløbsskålen. Derved er det ikke muligt at få fliseklæb ud mellem ramme og afløbsskål.

For mig ser det ud til at afløbet er sat for lavt ift fliserne, så han har været nødt til at lime rammen fast i klæben. Og det er vel ikke lovligt, da vandet kan trænge igennem klæben og ud under fliserne.

Klippet ud fra purus monterinsvejledning:
“Rammen skal altid have forbindelse med gulvafløbet og fuges tæt -
som TEC7 fra Nowex og monteres på det tilpassede gulvafløbs top.”


Bare kald mig BBB 
Spændende🙂
Jeg har spurgt både en vvs-montør og mureren.
Vvs siger det er ok. Murer har ikke svaret🙂


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ja det er lidt interessant.
Sammenholder man det med den evindelige diskussion der er omkring hvorvidt man må hæve et gammelt afløb med forhøjerringe eller beton, er det vel egentligt ganske klart.

Man må ikke hæve sit gamle afløb ved at støbe en betonkant, så hvorfor kan det være ok at hæve et helt nyt afløb med fliseklæb.

Hvis dit afløb stopper, og klæben ikke er 100% tæt, kan vandet løbe ud under fliserne og fordele sig i de kanaler der er lavet med tandspartlen. Måske er det teori, men alligevel…:-)

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis