Gammel Gulvafløb..

Jeg har købt et hus, med et gulvafløb som har fået rød anmærkning i tilstandsrapporten, kunne forsikringen finde på at fraskriver sig skader derfra? . fx hvis der går hul på et rør tæt derpå også fraskrive sig det, hvis de mente fugten kom fra afløbet? Eller andre skader fra afløbet? Jeg har forsikring, med udvidet vand forsikring . Og rør forsikring. Huset er fra 1968. Inden der kom regler om gulvafløb, andet end de skulle være tæt. Billede 2. Viser et rør tæt på afløbet, hvor jeg godt vil have en radiator 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan jo nemt forestille sig at de fraskriver sig ansvar hvis du får fugt i vægge, gulv m.m, men jeg kan ikke tro de kan kæde et evt brud på et varmerør sammen med utæthed ved gulvafløbet.
Men så igen - hvem ved hvad de kan finde på.

Er der tryk på røret nu, så burde det ikke ændre noget at du monterer radiatoren - som nok har været der før - igen. Men er der ikke tryk på, ville jeg være forsigtig. De kunne have beskadiget røret ifm ombygningen


Bare kald mig BBB 
Tak for svar, øv øv, så skal jeg nok have skiftet hele afløbet, hvad mon det kan koste? Der ligge ellers helt nye klinker. Hvordan tjekker jeg om der er tryk på røret uden at gøre skade? Eller vil man som den bedste løsning, få skiftet forhøjerringe til nogen som er godkendte til det afløb også vil forsikringen dækker alt? Eller vil der altid været et problem, fordi der er anvendt for mange?

Vi havde en byggesagkyndig ude, som sagde det nok skulle holde tæt, men han var en værre brallerræv og det er jo nytteløst at han mente det, hvis forsikringen ikke dækker skader på ens badeværelse, hvor der oftest sker ting med vand. 
Jeg er selvfølgelig også bange for om hvis der sker skade på de gamle varme rør (gulvvarme) som ligger i gulvet at de ville sige at det stammer fra utæthed ved afløbet og dermed ikke vil dække en vandskade derfra på trods af at de skriver sætningen, vi dækker ikke skades årsagen, men følgeskaderne derfra i vilkårene. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis