Spærmellemrum og krydsfinerplader

Hej alle sammen,

Jeg søger et godt råd. Jeg er i gang med at isolere skuret og i den forbindelse, skal jeg have sat loft op efter isoleringen. Jeg benytter krydsfinerplader 6x120x244 cm og mit spørgsmål går på om jeg behøver forskallingsbrædder eller andet i mellem spærerne til at holde pladerne oppe, så de ikke buer nedad. Der er 83 cm mellem hvert spær, så burde krydsfinerpladen være stabil nok til at blive fastnet kun i spærtræet med 83 cm mellem hvert spær?

Pft!

Mvh. Peter
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du vil helt sikkert få nedbøjning af pladerne når de kun er 6mm. tykke, men du kan da bare prøve at sætte en op!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

du bliver nød til at have noget
en 22mm forskalling er nok
Tak for svar. Ville det give mening at sætte ekstra spær op i mellem de eksisterende i stedet, der er 40 cm i mellem i stedet? Jeg vil helst undgå at der bliver lavere i rummet med forskalning oveni. 
Så mister jeg ved stadig mere af højden ikke? Eller tænker du at skære regular i mindre stumper og sætte i mellem spær, så bunden flugter med bunden af spær?
det lyder som en god ide  

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Hvad med nogle tykkere plader?
Hvilken tykkelse skal man op i, uden at skal lægge spær i mellem de eksisterende?
Uanset tykkelse vil plader altid komme til at bøje ned, med den spærafstand. Ja, jeg foreslog at indsætte reglar på tværs mellem spærene, feks med bjælkesko eller vinkelbeslag. Oplægges pr 60 cm.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis