Dræn i carport som er indbygget i hus

Hej alle,

Jeg er netop flyttet ind i et helt nyt hus, hvor jeg skal til at anlægge fliser i indkørsel og carport.
Min carport er indbygget i huset. Det vil sige, at der på den ene side er et skur og på den anden side er indgang til entré og bryggers. Det hele er dækket af tagkonstruktionen på huset.
Huset ligger under vejens niveau. Der er ca. 4 meter fra vejen til huset, hvor terrænet falder.
Grundet dette fald, vil belægningens top være 2cm under murstenene i carporten, altså inde under taget. Jeg tænker derfor, at der er brug for dræning af vand der eventuelt måtte løbe ind i carporten.

Jeg har flere muligheder:
- Linjedræn som ligger ved carportens start, som tager vand der måtte løbe ned af indkørslen
- Linjedræn i kanten af hele carporten (plus ved carportens start som nævnt ovenfor), som sikrer afvanding ved skubrud.
- Nedgravet drænrør i kanten af hele carporten, dækket med ganitskærver.

Hvad tænker i?

På forhånd tak.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Et billede vil være til stor hjælp her.

Søren O
Der er nok ikke andet at gøre end et linjeafløb langs carport. Om afløbet ligger "i det fri" eller inde under tagkant det er vist lige meget. Men du skal sørge for lidt fald ud af carport så eventuel vand der er komme derind kan løbe ud i afløb.
Skybrud skal du ikke være så bange for, det gør sjældent skade i en carport. Hvis du vil have til opbevaret så må det stå på hylder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis