Afrimning af fryser

Hvordan gør i det nemmest ?

Det blir jeg nemlig nødt til imorgen, da isen er på vej ud af fryseren så den næsten ikke kan lukkes.

Smide en hårtørrer ind i eller hvad ?

Det er en del af et køle/fryseskab, så kan mine kølevarer godt holde sig hvis jeg bare holder køledelen lukket i de timer det varer inden alt er tøet op - fx mælk pålæg osv ?

Ja en spade (mig selv) har åbenbart ikke lukket lågen ordenligt for et par dage siden, så den har jo suget helt vildt meget til sig i form af RIM.  Og sikkert også på elregningen DOH.

Dog kun med ca 5 mm mellemrum og det lader til at den magter at holde de frosne ting frosne alligevel, så alt indhold er dog ikke gået tabt.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja en hårtørrer er ret effektiv, men pas på med at bruge hårde genstande til at forcere processen. Er der ”kølerør” i fryseren så brug kun varmeblæseren ved dem.

Søren O
Og så plejer jeg at skovle løs is ud efterhånden som det slipper siderne. Der er ingen grund til at bruge energi/tid til at få det helt tøet op. Men brug kun fejeblad eller lignende til at skovle det op med. Økse, knive, hamre  og mejsler er bandlyst til denne opgave.
Lad de frosne ting stå i en kasse, med en dyne / tæppe over, så kan de holde sig i nogle timer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay jeg tænker det godt kan "lade sig gøre!".

Især fordi jeg har en seperat/anden fryser jeg kan ligge tingene hen i imens... !

Er bare lidt øv over at jeg først opdage det nu... den har jo nok stået åben længe siden jeg ikke har lagt mærke til det før nu ;/ Og dermed dyrt på elregningen.

Dog kun en lille "revne" så den har stadig kunnet holde sig kold... Altså så fryse varer stadig er frosne, og mælk stadig er kold osv.

Kan man egenligt købe "tætningsliste" på metermål" fx i Bauhaus eller Silvan? Tlnker nu jeg afrimer og det gele, så give den nye lister hele vejen rundt ?
Nej tætningslister hører til hvert enkelt mærke

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay ;(
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis