Filt med overlappet samlinger

Hej,
I weekenden har vi opsat filt for første gang. Det gik egentlig fint men her bagefter har vi opdaget nogle irriterende “skønhedsfejl”, som vi håber at kunne rette op på. Vi valgte nemlig at støde filt banerne op mod hinanden, og ikke overlappe (den fejl gør vi ikke igen 🙄) Derfor har vi desværre enkelte samlinger der overlapper og andre samlinger med et lille mellemrum. I andre tråde har jeg læst mig frem til at mellemrum kan ordnes med lidt spartelmasse - men er der også en måde hvorpå vi kan reparere de samlinger der overlapper? Vi har fuldspartlet under filten, hvilket går i stykker, hvis vi vælger at tage filten ned igen. På forhånd tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sprækker kan repareres med spartelmasse som du nævner.

Overlap kan slibes væk med sandpapir, men det kræver ofte overlappet får en ekstra gang vævklæber så vævet ikke flosser når du sliber.

Du har forhåbentligt brugt ugrundet væv så limen gennemsuger vævet. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak, Jeg har brugt grundet filt 😬
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Grundet væv er noget scheisse. Jeg har aldrig forstået hvorfor nogle giver ekstra penge på et ringere produkt der gør alting mere besværligt.

Har du været omhyggelig med klæberen langs kanterne - incl. overlap, kan du forsøge at skærer ujævnheden med et skarpt stemmejern. Vær forberedt på at stemmejernet ikke efterlader et glat snit, fordi - nå ja - grundet væv er noget scheisse.   

Næste gang laver du et overlæg på et par centimeter. Derefter skærer du med en hobbykniv gennem begge lag og fjerner strimlerne mens klæberen stadig er våd.

Denne operation foretaget hurtigst og lettest med ugrundet væv da du kan se hele overlappet så kniven styres korrekt hvor samlingerne ikke kan ses. Efterfølgende gives vævet en gang klæber med rullen.

Klæberen trænger gennem det ugrundede væv og virker både som vævfylder og efterklæber helligdage. Dette er umulig med grundet væv.

Ugrundet væv har flere fordele:

1. Du sparer hæftegrunder og vævfylder. Klæberen virker som 3-i-1.
2. Du sparer penge, da vævklæber er billigere end både hæftegrunder og vævfylder.
3. Du sparer tid da du kan arbejde vådt-i-vådt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvor stor et område snakker vi? Hvis det er for meget til at slibe væk så kan du skære det ud og spartle det ud med grov spartel.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Tak for svar. Jeg sleb det ganske let, brugte lidt pspartel og nu er det helt ok 😉
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også