Nyt terrændæk planlægning

Hej.

Vi skal snart igang med at lave nyt terrændæk i køkken/alrum. Selve støbningen bliver ordnet af professionelle.
Der bliver gravet ud og isoleret med EPS efter alle kunstens regler.

Alt derefter er mit eget show. Hvilket indebærer køkken-opsætning, lofter, gulv og maling.

Mine spørgsmål relaterer sig primært til tørretid/fugt i betonen:

- hvor længe efter støbningen skal jeg vente før opsætning af ny isolering/forskalling i etagedækket? Tænker, at fugten vil kunne sætte sig i isoleringen.

- hvor længe efter støbningen skal jeg vente før opsætning af trolltekt/træbeton-loft? - de skal naturligvis akklimatisere, men det går vel at gøre det i et tilstødende rum med tilsvarende forventet temp/fugtighed?

- hvor længe, før der kan lægges gulv?(linoleum click gulv)

- spartling/filtopsætning/maling - hvornår kan det foregå? - det afgiver jo også en smule fugt.

- sidst men ikke mindst, hvornår kan jeg opsætte køkken? - selve soklen er på plastik-ben, men elementerne er jo i lamineret spånplade

Jeg er med på, at ovenstående spørgsmål ikke er stillet i den rækkefølge, arbejdet skal udføres:)

Som udgangspunkt har jeg læst 28 dage fra støbning til man kan gøre noget som helst. Jeg synes dog, at det er lang tid før jeg kan gå i gang med noget som helst. Især når det er køkkenet, der jo er husets vigtigste rum.

Der kommer affugter og andet op til at afhjælpe processen en smule.

På forhånd tak!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kommer nok bedre bud..
Men, laminatgulvet bør du vente de 28 dage med.
Er det anbefalet med affugter? Beton skal jo gerne bruge tiden på at hærde. Det handler ikke om fugten skal fjernes, det handler om beton får sin fulde styrke ved at lade det hærde med vand i. (Det har et fint ord, som jeg ikke kan huske🙂)

Jeg ville også være varsom med køkken, netop af den årsag du skriver.

Jeg har selv netop udskudt terrændæksrenovering, da jeg ikke pt kunne overskue at skulle genhuses i op mod en måned..

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også