Hej.
Vi skal snart igang med at lave nyt terrændæk i køkken/alrum. Selve støbningen bliver ordnet af professionelle.
Der bliver gravet ud og isoleret med EPS efter alle kunstens regler.
Alt derefter er mit eget show. Hvilket indebærer køkken-opsætning, lofter, gulv og maling.
Mine spørgsmål relaterer sig primært til tørretid/fugt i betonen:
- hvor længe efter støbningen skal jeg vente før opsætning af ny isolering/forskalling i etagedækket? Tænker, at fugten vil kunne sætte sig i isoleringen.
- hvor længe efter støbningen skal jeg vente før opsætning af trolltekt/træbeton-loft? - de skal naturligvis akklimatisere, men det går vel at gøre det i et tilstødende rum med tilsvarende forventet temp/fugtighed?
- hvor længe, før der kan lægges gulv?(linoleum click gulv)
- spartling/filtopsætning/maling - hvornår kan det foregå? - det afgiver jo også en smule fugt.
- sidst men ikke mindst, hvornår kan jeg opsætte køkken? - selve soklen er på plastik-ben, men elementerne er jo i lamineret spånplade
Jeg er med på, at ovenstående spørgsmål ikke er stillet i den rækkefølge, arbejdet skal udføres:)
Som udgangspunkt har jeg læst 28 dage fra støbning til man kan gøre noget som helst. Jeg synes dog, at det er lang tid før jeg kan gå i gang med noget som helst. Især når det er køkkenet, der jo er husets vigtigste rum.
Der kommer affugter og andet op til at afhjælpe processen en smule.
På forhånd tak!