Materialer på førstesal

Hej LDS,

Jeg skal til at renovere hele førstesalen på mit hus og savner lidt inspiration til:

1 få slæbt alt det nedbrudte ned på en ryg og energivenlig måde
2 få slæbt alle de nye materialer, fibergips, isolering, gulvspån og diverse op igen.

Jeg har en terrasse i gavlen og der kan ikke køre en manitou eller lignende til, da der er en gangsti på 1.5 meter før der kommer en hæk
udover dette er der en veluxvindue på ca en meters bredde som vender ud mod vejen.

jeg har selv overvejet at lave en lille kran med et spil og nogle reglar, men er bange for at det ikke vil kunne holde.
har også tænkt på at bygge et repos udvendigt som lastbilen kan krane materialer op på.

Hvad tænker I?

Er det bedst bare at slæbe hele molevitten op ad trappen indvendigt?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal ikke ret meget ekstra betaling til for at tømmerhandelens bil holder der med kranen en ekstra 1/2 time. Så kan man trække meget ind af et vindue hvis man er nogle stykker.
Jeg skulle have flere dobbelt velux vinduer i, og den type krævede at der skulle fjernes et spær ( laves udveksling.) Så da hullet var færdig blev der bestilt materialer til gulvet, som blev hejset hen til vinduet. Så trak vi alle reglar, lægter og gulv spånplader af pallen, medens chaufføren holdt denne i liften ud for hullet.
Da gulvet var lagt bestilte jeg fibergips. Jeg lånte en palleløfter så det kunne flyttes oppe på loftet. Så blev pallerne hejset ned igennem hullet, og kunne let flyttes væk inden den næste kom op.
Det var ikke noget vi betalte ekstra for,
Velux vinduer ankom på en almindelig fragtbil, men vi ville gerne have dem op på stillads. Igen tømmerhandelens kran der satte dem op. Her skulle der betales en timeløn.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Lavede komplet 1. sal med gips og træbeton loft og vi fik ikke planlagt det godt nok så vi tænkte, at det tager vi da bare op af trappen     Aldrig igen, med mindre i går regelmæssigt i fitness for det kan I så sparer de dage I gør det. Som Erik skriver så betal en kran for at holde det op til vinduet og hiv det ind den vej. Langt hurtigere og minimal risiko for at ødelægge noget indvendigt når I bakser med materialerne.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis