Julegave til ældre

Ja knapt nok har skyen lagt sig efter jeg selv blev 40 år gg...

Nu kommer bekymringerne så: hvad skal jeg give retur til jul ?

Min mor elsker at strikke og håndarbejde generelt, og ugeblade.

Min far er tidligere mekaniker, så "elsker" biler.

Alt det med min mor er opbrugt, har givet hende det hele før, lige fra mal-selvmalerier - altså ikke sådan nogen til børn, men nogen man skal være virkeligt detaljeret med.

På trods af helt ny bil, tror jeg heller ikke min far er interesseret i T.hansen-udstyr gg.

Altså det nemme er jo bare gavekort til OK-benzin på 1000 kr til dem hver.

Men findes der ikke noget mere fantasifuldt?

Jeg har før givet gavekort til byggemarkedet men jeg tror de er færdig med at bygge nu ....

Hvad skal jeg dog finde på ?

Jeg har før forsøgt mig med ting som Vejrstationer, dyre vægure, digitale fotorammer med deres barnebarn i.

Fælles for dem alle er at ingen af dem er der året efter man kommer. Så lige før jeg tror de bare bærer julegaverne ud i skraldespanden når vi er gået ?

Så OK-benzin-kort er måske bedst ?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske et weekendophold på en hyggelig kro .

bh
Det er svært at give gaver til os der er kommet op i årene,har lige haft fødselsdag,og anede ikke,hvad jeg skulle ønske mig,så din ide med gavekort er vel nok den bedste løsning.

bh
Du kunne jo også give et abonnement på et ugeblad.
Medmindre modtageren i forvejen har abonnement kan det bruges fra Anders And til unge til Familiejounalen for dem der er kommet over Anders And alderen. 
Hvis du allerede har gived de åbenlyse gaver til ældre og det ikke duer så prøv med et gavekort til den lokale bedemand. Sørg for at der ikke er udløbsdato på gavekortet.

Haha, ja det er seføli helt oplagt ;)
Selv er jeg 37 år, mens mine forældre er 75 og 76. Hverken de eller jeg bliver ældre, hvorfor jeg hvert år giver dem oplevelser, så vi skaber nogle minder sammen. På den måde sikrer jeg, at jeg har noget fantastisk at tænke tilbage på den dag, hvor de ikke længere er her.

Min far elsker Niels Hausgaard, og han turnerer stort set hvert år med et show, så den gave er et let. Min mor er lidt sværere, men det har været en succes med musical-billetter, hvor forestillingen vækkede mindelser om hendes ungdom. Grease og Midt Om Natten har været noget, som hun efterfølgende har talt meget godt om.

Dine forældre er med garanti ikke som mine, men jeg tænker godt, du kan bruge rådet om at give oplevelser, så du skaber nogle gode minder!
Nu ved jeg jo ikke hvor de bor, men er det Sjælland, så giv din far et årskort til teknisk museum i Helsingør, https://tekniskmuseum.billet.dk/, og din mor skal have et strikkekursus der passer til hendes niveau, og hvor hun kan sludre og drikke kaffe med ligesindede.
Tekniske museer findes også andre steder i landet, og strikkekurser findes overalt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis