forbinde flexslange med plastikrør

Hej

Jeg vil lave fast aftræk gennem muren for min mobile "varmepumpe" fra TCL. Jeg har lavet gennemføringen gennem ydermur med fast rør og et lukkespjæld. Til det faste rør eller lukkespjældet ville jeg montere flexslangen der er tilsluttet den mobile enhed. Hvordan gør jeg det? Hvad skal der til for at forbinde faste plastikrør med flexslangen? Jeg havde egentlig forventet at Flex slangen på 125 mm ville kunne gå udenpå lukkespjældet, der er en my mindre på papiret, men den gik ikke.

Vh Jonas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du kan redde det med sådan en muffe her ​link​​​


Vi prøver igen, i morgen --
skovsgaard skrev den 19-09-2021 20:31:27

Hej

Jeg vil lave fast aftræk gennem muren for min mobile "varmepumpe" fra TCL. Jeg har lavet gennemføringen gennem ydermur med fast rør og et lukkespjæld. Til det faste rør eller lukkespjældet ville jeg montere flexslangen der er tilsluttet den mobile enhed. Hvordan gør jeg det? Hvad skal der til for at forbinde faste plastikrør med flexslangen? Jeg havde egentlig forventet at Flex slangen på 125 mm ville kunne gå udenpå lukkespjældet, der er en my mindre på papiret, men den gik ikke.

Vh Jonas

 Hvis det kun er en "my" / meget lidt der er der er forskal i størrelse kan du så ikke redde situationen med at varme flexslangen op med en hårtørrer eller tilsvarende ? 

Hvis flexslangen varmes op kunne det være at den blev det lidt ekstra fleksibel der skulle til at kunne komme over din faste part.

Hvis det er den tynde type flexslange som man ofte bruger fra emhætter er tumblere er her en løsning.
Du kan hive ståltråd ud "indefra" i slangen. Ikke hele vejen men 5 - 6 cm. og så klippe stumpen af. Så kan man bedre trækker enden over en fittings. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis