Meget varmt brugsvand.

Hej

Efter at have koblet vores varmtvandsbeholder fra el, til centralvarme fra pillefyr, er vandet alt for varmt. Jeg troede først det var magnet ventilen, hvor der sivede vand igennem, og derved blev brugsvander varmere den den indstillede temperatur.

Men efter at have renset ventilen, er vandet stadig for varmt. Jeg har nu målt temperaturen, og det er faktisk varmere end fremløbstemperaturen på centralvarmen... 🧐

Så der må være en fejl i termostaten, så den varmer konstant med elvarme selv om den står til centralvarme. Nogen i forumet der er oplevet noget ligne de med en Metro VVB? 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må lige oplyse lidt mere om hvordan det er bygget op.
Den elektriske termostat kan fint styre magnetventil til centralvarme eller elvarmepatronen. Det skal så kobles op så det er ”enten eller”.
Det mest enkle er at have en kugleventil lige før eller efter magnetventilen, og en afbryder som kun kan afbryde strømmen til el-varmelegemet i beholderen. Så er du helt sikker på at der er lukket for cirkulationen af “radiatorvandet” til varmtvandsbeholderen når du kører med elopvarmning.
Når du så kører med opvarmning fra dit fyr, skal termostaten i varmtvandsbeholderen så styre din magnetventil så der lukkes for “radiatorvandet” når temperaturen i beholderen er høj nok.

Søren O
Jeg slår bare om på en knap på varmtvandsbeholderen. Styringen er indbygget i beholderen. Det har fungeret fint de sidste 10 år. Jeg må se om jeg kan frakoble effekten til varmelegemet, uden at frakoble styrespænding til ventilen. Undre mig bare over hvorfor elpatroner  varmer så meget, når det egenligt skulle være frakoblet..

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Det kan vel godt være omskifteren der er defekt.

Søren O
Prøv at måle om der spænding på varmelegemet, når det skulle være koblet fra.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis