Luft/luft VP i garage

Jeg har en 20 kvm garage der ligger i kælderplan.Port er fjernet og dør/vinduesparti med enrgiruder sat i.
Der er lagt fliser på gulvet tidligere.

Men den er lidt fugtig hvilket holdes væk med en affugter.
Det er bare ikke så effektivt da jeg glemmer at tømme vand og sikkert også dyr i strøm.

Overvejer en VP i stedet som kan holde rumfugt nede og en temp. på en 15 grader.

Men kan man nogenlunde sige hvad sådan en pumpe vil bruge om året i strøm?
Bare sådan ca.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Varmepumper kan som regel min, stilles til 18 C , eller brug 8/10 gr . funktion , års el forbrug ville være det rene gætteri .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg ved dete r svært.. men der kunne være nogen med en VP der havde erfaring med en der kørte hele året. Så kan man jo se hvad deres forbrug er.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Varmepumper kan ikke varme når temperaturen ude er over ca 20 C kun køle.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 18-09-2021 14:18:58

Varmepumper kan ikke varme når temperaturen ude er over ca 20 C kun køle.......

 det gælder vist kun jemogfix pumper

de lidt bedre kan sagtens , men det er nok sjældent der er behov for det
Det gælder alle varmepumper , de har ikke godt af at prøve at komme af med varme på en varm dag , det er faktisk skadeligt for varmepumpen ...................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Den skal ikke varme når der er over 20 grader ude, da der så er en 17 grader i garagen (som jeg husker det).

Om vinteren skal den varme og affugte hvis nødvendigt og om sommeren vel egentlig kun affugte.
karl smart skrev den 18-09-2021 18:08:30

Det gælder alle varmepumper , de har ikke godt af at prøve at komme af med varme på en varm dag , det er faktisk skadeligt for varmepumpen ...................

 På min lille "butik" har vi faktisk en L/L varmepumpe der går fint ved over 20 grader.

Den varmer en "container" op til 35 grader som forvarming/tørring før maling.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også