Maling binder ikke på filler..

Jeg hjælper med at sætte min fars hus istand i asserbo./nordsjælland.
Jeg har putter noget filler? .på noget loft mm.
Og når jeg maler på det efter..vil malingen ikke binde på det...
Uuuups!!!
Hvad gør man så? Er mit spørgsmål..
Der er alt for meget til at fjerne...
Og økonomien er begrænset..
Gode råd modtages ned glæde..
Mvh
Laura 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal blot rulle noget forankringsgrunder på før du maler.

Elektronikteknikeren
Hvis du med "filler" mener malerfuge / akrylfuge, så har du sikkert brugt noget silikone i stedet for, og det får du aldrig maling til at binde på.

Hellere leje end at bo på gaden.
Øhh kunne du komme nærmere ind på hvad du mener med filler. Hvad har du præcist brugt ?.
Enig med Gregersen filler er vel normal spartel/polyfilla også skal der bare forankringsgrunder på 

Ask
@AskH: Jeg har aldrig oplevet, at maling ikke binder på almindelig gipsbaseret filler. Jeg tror, at der måske er brugt en silikonebaseret fugemasse i stedet for, og det er i givet fald en om'er. Men det kan kun OP svare på!   

Hellere leje end at bo på gaden.
Annonce
Tak for svarene!🙂 Tror den jeg har brugt er noget sanitetsfuge og dermed et silicone produkt..
Har prøvet med spærregrunder..virker desværre heller ikke..
Istandsættelse foregår efter princippet ..brug hvad der er eller køb noget ikke alt for dyrt .🙄
Vil prøve med forankringsgrunder..
Medmindre at nogen af jer ,efter disse oplysninger siger det heller ikke dur.?
Mvh laura 
Mit gæt et at det heller ikke dur..
Jeg håber ikke området er for stort? For det lyder til du skal i gang ed at fjerne det mekanisk..
Sæt evt. Et foto ind🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hunde2 skrev den 19-09-2021 00:59:53

Tak for svarene!🙂 Tror den jeg har brugt er noget sanitetsfuge og dermed et silicone produkt..
Har prøvet med spærregrunder..virker desværre heller ikke..
Istandsættelse foregår efter princippet ..brug hvad der er eller køb noget ikke alt for dyrt .🙄
Vil prøve med forankringsgrunder..
Medmindre at nogen af jer ,efter disse oplysninger siger det heller ikke dur.?
Mvh laura 

Du har lavet det der hedder et klassisk Fuck-up.
Du vil aldrig få noget maling eller noget som helst andet til at hæfte på den fuge. Det eneste rigtige er at skære fugen ud og så bruge en rigtig fuge efterfølgende.
Sådan en smutter kan i fremtiden lære dig at læse på bøtten/beholderen inden du bare bruger løs. Der er intet galt i at bruge hvad man har, men man skal vide hvad det man har KAN bruges til....Du tager heller ikke salt, hvis det er sukker du skal bruge, bare fordi det er hvidt  

Man bliver klog af skade, men sjældent rig  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Yes. Fugen fjernes med hobbykniv mv (alt er tilladt her).

Derefter kan du fuge igen med akrylfuge/malerfuge. Den fuge er iøvrigt billigere end det silikone produkt du har brugt.

Hvis der er tale om huller/revne vil noget sandspartel dog være mere velegnet (og billigere). Fuge bruges typisk til overgange fx bagved karme eller indvendige hjørner. På fladerne bruger man spartel 

Ask
Du ka male fugen hvis du først sprøjtemaler den med en pletforsegler. Se en pletforsegler fra polyfilla.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også