Kan ikke få fat i håndværker

Jeg har i oktober måned sidste år fået lagt indkørsel. Kort efter gør jeg håndværkeren opmærskom på mulig manglende fald, så regnvand kan løbe i kloak. Det mener han ikke er noget problem. Se nedstående SMS. Nu her er indkørsel også begyndt at synke flere steder, så der er store vandpytter. ØV ØV ØV!!!

Efterfølgende har jeg i flere 2-3 måneder prøvet at få kontakt til ham pr. telefon, sms, email, tlf. svar. intet hørt fra ham.

Jeg har hørt fra en fælles bekendt han er gået ned med stress. Hans CVR nr. er stadig aktiv.

Nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Find en anden håndværker, og få ham til at rette det. Du kommer til at spilde en masse tid og penge på at få den nuværende til at rette det, og det kan ikke svare sig i forhold til hvor hurtigt en anden kan fikse det.

Men nu er det jo en lav-det-selv-side... så du kunne også købe et par trillebørfulde grus, pil fliserne op hvor det er sunket, put grus under, stamp, afret og lig fliserne igen. Det er ikke raketvidenskab.
jenshøj skrev den 16-09-2021 20:58:26

Find en anden håndværker, og få ham til at rette det. Du kommer til at spilde en masse tid og penge på at få den nuværende til at rette det, og det kan ikke svare sig i forhold til hvor hurtigt en anden kan fikse det.

Men nu er det jo en lav-det-selv-side... så du kunne også købe et par trillebørfulde grus, pil fliserne op hvor det er sunket, put grus under, stamp, afret og lig fliserne igen. Det er ikke raketvidenskab.

 Tanken har strejfet mig nogle gange - men omvendt så gider jeg heller betale 78.000 kr. for sådan en klamhuggeri! Han skal bare vide det er noget lort han har lavet og få det udbedret eller betale kompensitation så en anden kan lave det. 

Jeg kan godt forstå at du er utilfreds og ikke bare vil lade den ligge.

Har du betalt ham det fulde beløb, så du har noget at presse med?

Er firmaet med i en garantiordning? I praksis er det meget svært at få noget ud af garantiordningerne, men det koster organisationen (og firmaet) penge, hvis en kunde starter en klagesag. Så alene truslen om dét kan måske få ham ud af busken.

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 16-09-2021 21:53:35

Jeg kan godt forstå at du er utilfreds og ikke bare vil lade den ligge.

Har du betalt ham det fulde beløb, så du har noget at presse med?

Er firmaet med i en garantiordning? I praksis er det meget svært at få noget ud af garantiordningerne, men det koster organisationen (og firmaet) penge, hvis en kunde starter en klagesag. Så alene truslen om dét kan måske få ham ud af busken.

 Ja desværre - alt er betalt. Han er ikke med i noget - bare en lille enkeltmands virksomhed. 

Hvis det passer at manden er gået ned med stress, så tror jeg desværre ikke du opnår noget godt ved at presse ham. Selvom det selvfølgelig er en vildt uheldig situation du er endt i, og du selvfølgelig har krav på at få det udbedret. Så tænker jeg du skal prøve og gå i dialog med ham, stress er en forfærdelig lidelse så at presse ham kommer der kun negativt ud af. Selvom han ikke svarer dine mails, så skriv en sms med at det er en utrolig uheldig situation og at du gerne vil finde en løsning når han er ovenpå igen. På den måde føler han ikke du ligger et yderligere pres på ham lige nu. 
Annonce
BTA Handyman skrev den 17-09-2021 07:44:37

Hvis det passer at manden er gået ned med stress, så tror jeg desværre ikke du opnår noget godt ved at presse ham. Selvom det selvfølgelig er en vildt uheldig situation du er endt i, og du selvfølgelig har krav på at få det udbedret. Så tænker jeg du skal prøve og gå i dialog med ham, stress er en forfærdelig lidelse så at presse ham kommer der kun negativt ud af. Selvom han ikke svarer dine mails, så skriv en sms med at det er en utrolig uheldig situation og at du gerne vil finde en løsning når han er ovenpå igen. På den måde føler han ikke du ligger et yderligere pres på ham lige nu. 

 Tak - det vil jeg prøve. God idé

Hvis det er noget du har mod på kan du jo vælge GDS løsningen at hive fliserne op og lægge gruset o, han vil sikkert gerne låne dig alt grejet til det, afretterskinner, vaterpas, vibrator osv. han har sikkert også en grusbunke du kan hente tillægsgruset fra.

Et alternativ til at betale for det samme arbejde igen.. og få det afsluttet....

MVH Njord
bandk1982 skrev den 17-09-2021 09:34:50

 Tak - det vil jeg prøve. God idé

 BTA - du er genial. Første livs tegn fra ham siden maj måned. Jeg er i kontakt med ham nu - takker for input.

bandk1982 skrev den 17-09-2021 13:21:46

 BTA - du er genial. Første livs tegn fra ham siden maj måned. Jeg er i kontakt med ham nu - takker for input.

 Genial. Det må jeg lige huske og sige videre til kæresten. 😂😂

Men det var nu så lidt, jeg ved bare det kan være en enorm omkostningsfuld sygdom med stress. Og selv de mindste ting kan virke uoverskuelige. Så godt hvis du kan mødes med åbne arme og finde en løsning uden der bliver nogen tabere. 😀
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis