Opel Meriva årh. 2007/Elsystm

Hej vil høre om nogen herinde ved noget om elsystemet i en Opel Meriva årgang 2007?
Har haft koblet en trailer på, hvor jeg tror der har været noget i vejen med stikket!
Siden da er der sket følgende:
Højre baglygte virker ikke, nummerplade lys virker ikke, bagrudeviskeren virker heller ikke? De øvrige lys på bilen samt forrudevisker virker okay.
Har tjekket pærene de nævnte steder, de er alle tre brændt over. Har sat nye pærer i. Stadig intet lys!
Har naturligvis set i min instruktionsbog for at finde ud af hvilke sikring der har forbindelse til disse ting. Men der står intet i sikrings oversigten, hvilke sikring der beskytter hverken baglygter, nummerplade lyset eller den bargerste vidner.
Så jeg er sku lidt på bar bund, med hensyn til at finde ud af hvad der er galt.
Hvis nogen har kendskab til sådan noget, eller har en god ide, vil jeg være meget taknemmelig.
VH. Kim
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I bagagerummet under måtten i bagenden, sidder der sikkert en lille boks, der er forbundet til Trækkets el. Der sidder en sikring i.
Hej Frisk og Søren. Mange tak for svarene. Det vil jeg prøve at tjekke op på i morgen. Der bliver jo nok snart mørkt, og har ingen garage 🤔
Hov! Det kan jo også være stikket på bilen. Tag dækslet af og check tilslutningerne.
Opdatering
Tak for hjælpen med lyset, have samtlige sikringer pillet ud. To sikringer var brændt af. En til højre positionslys og en til bagrudeviskeren. Skiftede naturligvis disse to sikringer. Så nu virker alt lyset heldigvis 😊
Men bagrude viskeren virker stadig ikke? Har pt. afmonter beklædningen på bagklappen, for at se om jeg kunne se nogen fejl. Ledninger der er faldet af og den slags, men der er ikke noget at se. Har også prøvet at banke let på viskermotoren, men den vil sku ikke køre! Så det er vel et spørgsmål om der kommer strøm til motoren, eller også motoren vel defekt.
Har godt nok et multimeter, men ved desværre ikke hvordan man bruger det?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis