Elforsyning i stofledning? Skal det skiftes?

Jeg skal snart rive en væg nede for at renover badeværelset. Der skal støbes og opbygges et nyt væg i gasbeton. Lige ved kanten af væggen der skal rives nede, er der en (meget grim) kabelkanal der indeholder elforsyningen der går oppe i mellem alle etagerne. Planen var bare at skub ledningerne 10cm til siden og midlertidigt fikse dem så de ikke er i vejen for nedrivningen. Men så finder jeg ud af, at der er uisoleret klemmer, og gammel stofledninger. Nu har jeg ikke så meget lyst til at skubbe dem til side. Hvad gøre man så? Er det ikke ejendommens ansvar at ret op på det her og få installeret nye ledninger?
 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bygger om, du betaler.
Ejendommen skal kun rette op på ulovlige forhold, og kun når det vedrører de fælles ledninger.

Stof er lovligt så længe du ikke bygger om.
Vælger du selv at bygge om, er det din udgift, og ikke fællesskabet.

Foreningen kan på en generalforsamling vælge at lade alle de gamle forsyningsledninger udskifte, hvis der er flertal herfor, som led i modernisering af ejendommen. Dette skal jo budgetteres i det fælles driftsregnskab.

Elektronikteknikeren
Tak for svarene! Vil lige være sikker. Havde noget bøvl med de lodrette VVS installationer for et par år siden, og det var foreningen der skulle betale. Gad ikke betal selv for det her hvis det var foreningens ansvar. Men så må jeg bare frem med pungen, jo!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis