Korrekt montering af brusevæg - skal det være i skinne, eller kan man bruge beslag?

Har fået lavet badeværelse af en prof entreprenør. I forbindelse med opsætning af brusevæg, er vi lidt uenige i hvordan det skal gøres. Entreprenør har indkøbt 4 x beslag til at holde brusevæggen, 2 til montering mod væg og 2 til montering i gulv.

Problemet, som jeg ser det, er jo at vandet vil løbe ned af brusevæggen og så ud under glasset og ud på det øvrige badeværelsesgulv, og ikke ende i brusenichen som tiltænkt.

Det er derfor, tror jeg, at man bruger skinner - for at lukke helt af. Men entreprenør anfører at beslag altså er en almindelig og god løsning, og han siger også, hvilket jo er korrekt, at brusevægge ofte bliver leveret med beslag, og ikke skinner, og derfor er det en helt fin løsning.

Hvad siger i?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis dit gulv er lavet med korrekt fald burde vandet vel ikke løbe ud af bruseniche. Og når nu dit gulv har fald kom en skinne til at sidde skrå. Glasset er vel ikke skrå i bunden? Et beslag kan justeres, det kan en skinne ikke.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der er flere forskellige måder at sætte dem op på. Nogle bliver f.eks. sat op med en skinne mod væg og et beslag til gulv og endnu et beslag i top til væg hvorefter man så kan lægge en silikonefuge for at tætne.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Jeg ville da bestemt vælge løsningen med skinner på både væg og gulv.

Det er både pænere og mere praktisk, syntes jeg. Det er jo en smagssag.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Ville helt sikkert også vælge en skinne (har jeg også gjort og har den samme opbygning på gulv). Altså det er dig der betaler, så du kan få det som du vil

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis