Vvs pexrør

Hej opdagede i går at mit mellemrør til en pexrør var fyldt op med vand. Har suget lidt af det op men efter vi er kommet hjem i dag har brugt badeværelse og køkken kan jeg se at mellemrør er fyldt op med vand igen, er bange for der er et utæt pexrør et sted, hvad siger i?
Den har været lidt utæt i samlingen ovenover men ikke nok til at fylde den op har selv viklet papir rundt om og det er ikke vådt. 

Tak på forhånd. 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så må vandet komme fra et andet sted.
Du har vel ikke været ved at banke søm i, eller sætte skruer i nogen steder hvor vandrøret ligger.
En anden mulighed er ved rørafslutningen i den anden ende, f.eks. I væg på badeværelset.
Det kan blive nødvendigt at skifte inderrøret (pex-røret) ud.

Søren O
Hvordan finder jeg ud af hvor røret ender skal jeg afmontere den og puste i den 
Så bliver du nødt til at afmontere den synlige rørende, og afproppe tilslutningsrøret. Så finder du efterfølgende ud af hvor der ikke mere kan tappes vand.
Du skal lige være obs på at hvis røret ender i et blandingsbatteri, kan der komme vand retur i det afmonterede rør hvis blandingsbatteriet betjenes.

Søren O
Du har vel ikke en art haner ovenover fotoet? Så kunne du jo lukke hér, I stedet for at afmontere røret.. (og naturligvis se på den måde, hvor du ikke længere havde vand🙂)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der kan sagtens komme lidt vand ned selv om du har omviklet den med papir. Se at få det tætnet / skruet sammen og se hvad der sker.
Er det varme installation - kold eller varm brugsvand ?
Dit ordvalg tyder på at det er brugsvand. Hvis det er kold eller varm brugsvand kan du åbne for en hane, og mærke efter hvilken rør der ændrer temperatur. Mærk dem op efterhånden på den måde kan du finde ud af hvor den går hen. Et toilet tilløb giver ofte så lidt at det er vanskelig at mærke.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Lyhne: desværre det er der ikke.

Ev elmand: det er nemlig kold brugsvand har prøvet at åbne haner rundt omkring syntes ikke det giver noget kunne godt mistænke toilet? 

Du skal have tålmodighed. Når fordeler har stået 1 times tid uden at der har været forbrug så opnår den og rørene temperatur som i rummet.
Så holder du hånden på rørene medens en anden åbner for en vandhane. Så kan man mærke at et af rørene bliver kold i løbet af få minutter. Denne opmærkes og u må igen vente til det hele er steget lidt i temperatur.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis