Etablering af Terrængulv - Hjælp - Svigende tilbud og signaler fra forskellige håndværkere

Hej alle,

Jeg synes godt nok der er mange bud på hvad det tager at rive størrene op og etablering terrængulv.. Er der nogen her der kan hjælpe mig med at navigere?

Baggrund: Hus på ~ 110 m2. Nedtager selv køkken mv. Vægge står på gulv og skal bygges op igen. Ingen ændring til plantegning.

Håndværker 1's overslag er minimum 500.000kr og han tænker minimum det vil tage 4-5 måneder at færdiggøre. Han mener ikke en fugtspærre virker, så han vil vente på det støbte beton er størknet.

Håndværker 2s overslag er omkring 300.000-350.000kr og han tænker umiddelbart at der kan være klar til at blive lagt nyt gulv 3 uger efter opstart.

Har I nogen erfaringer med pris og tidshorisont for udførsel? Jeg mangler virkelig noget input..

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Yderligere mener håndværker 1 også  at hele huset skal støttes ved nedtagning af gipsvæggene, da de hjælper med at bære huset.
Jeg ville holde mig til håndværker 1. Det er det mest sandsynlige scenarie. Bemærk at begge kun har afgivet overslag, så regningen kan lyde på 600.000 hos dem begge.
Men 3 ugers til det arbejde vil være optimistisk ud over alle grænser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
ev elmand skrev den 14-09-2021 14:23:09

Jeg ville holde mig til håndværker 1. Det er det mest sandsynlige scenarie. Bemærk at begge kun har afgivet overslag, så regningen kan lyde på 600.000 hos dem begge.
Men 3 ugers til det arbejde vil være optimistisk ud over alle grænser. 

 Øv, og du tror også tidshorisonten hælder mest mod håndværker 1? Er det nødvendigt at vente på at det støbte beton tørre ?

Er der planlagt varme i gulvet skal det også udlægges inden man støber
Man behøver ikke at sidde på hænderne, der kan rejses skillevægge m.m. blot der sørges for god udtørring ( varme og udluftning ) Men gulvet skal være tørt før man lægger f.eks. klikgulv eller lignende eller sætter loft op.
Der skal jo også lave nye elinstallationer, vand og varme. Skillerum kan spartles.
Jeg ved ikke hvor udgifter til vvs, el og maler kommer ind i overslaget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også