Søm i beklædning

Hej,

Jeg er ved at skulle igang med at sætte beklædningsbræddee på tilbygning. Det er lodret stående profilbrædder. Det er ubehandlede og jeg bruger rustfri pistol søm.

Er der nogen der har et smart trick til at få sømmene sat i helt lige vandrette rækker?

Tak

Christian 
Hej, Jeg er ved at skulle igang med at sætte... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvad de herrer Philippe82 og Christiansloth laver til dagligt, men min opfattelse er, de ikke til dagligt betjener sig af håndens arbejde, men sidder placeret på et dertil indrettet sæde for at tjene til livets ophold.
Jeg er som Rantzau også sommetider forbavset over, hvad der bliver investeret i af værktøj af forskellig art for at slå et par søm i et par brædder eller andre udfordringer af håndværksmæssig karakter. 

fase
Vil det sige det Ikke er en elektrisk hammer du bruger? 😊⚒️
Christiansloth skrev den 22-09-2021 08:52:41

Vil det sige det Ikke er en elektrisk hammer du bruger? 😊⚒️

 Du har gættet fuldstændig rigtigt. Den eneste elektriske hammer, jeg har, er en borehammer, du ved sådan en til lave huller i noget hårdt som mursten, beton og granit. Desuden har jeg prøvet at bruge lufthammer til at dele beton fra en sokkel til en jernmast i mindre stykker.       


fase
Annonce
👍😊 Tak for at du bærer over med os 
Christiansloth skrev den 22-09-2021 09:07:54

👍😊 Tak for at du bærer over med os 

Jeg bærer ikke over. Folk kan købe det værktøj, de synes er nødvendigt og good to have. Jeg undres tit over og tror, der står meget godt værktøj rundt omkring, som bliver brugt sjældent.  Jeg har også meget værktøj, mere end du aner, men det er købt efterhånden, som der var brug for det. Det meste er manuelt, fordi jeg fint kan løsne en skrue eller en bolt uden at bruge en elektrisk maskine. De to gange om året, jeg skifter hjul på dytten, drejer det sig om tyve bolte pr gang. Det klarer jeg fint med en krydsnøgle og en momentnøgle. Ingen døde batterier og andet bøvl. Jo, jeg har en batteriboremaskine.


fase
Fabrin: Der er bare nogen der er lette ofre for en smart sælger der har en løsning der leder efter et problem.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Philippe82 skrev den 29-09-2021 13:53:51

Old men yell at clouds   
Yes, and. Perhaps you don't know how to use a hammer without it is electric supplayd. Have a good day   

 


fase
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis