måle vinkler ud

hej har en elmotor stjerne trekant ledninger er afmonteret hvordan måler jeg sterne og trekant ud nemmest
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Vil det sige at du har 6 løse ledningsender du skal have forbundet i en klemkasse?

Søren O
Du skal igang med at måle de seks ledninger ud, så du måler gennemgang i to og to. Så har du tre par. Nu forbinder du et fra hver par, så du har tre løse ender. Det giver stjerneforbindelsen. Problemet er, at du ikke kan være sikker på at have fat i samme ende af viklingen i de tre, der er forbundet sammen. Så du bliver nok nødt til at skille motoren ad og finde ud af, hvordan viklingerne er ført ud. Hvor stor er motoren?

fase
Når omskifteren har siddet på væggen, er der så ikke en klemkasse på motoren som ledningerne går ind i? Et billede af klemkassen uden låg vil fortælle meget.

Søren O
Der må være 3 ledninger med den same lave omsk modstand (3 kant fobindelsen ) og 3 ledninger med en væsenligt højere omsk modstand , da viklingene her er i serie (stjerne forbindelsen ) problemet er nok med at sikre at motoren ikke løber baglæns og dermed springer sikringerne når der kobles fra stjene til 3 kant ,.så skal du bare bytte om på 2 ledninger i trekant .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
mange tak for feed back båndsaven står i Skåne ved min søn har haft kontakt han mener motoren er på 5 hk så vi prøver at starte uden omskifter når jeg kommer der over
Nu får vi se om der kommer et billede af en eventuel klemkasse. Man kan ikke ved at måle modstand afgøre, om man har fat i den ene eller anden ende af viklingen. Derfor er det ikke nok at måle modstand.

fase
hej vil prøve at starte op i trekant han har fundet det kabel der blev brugt så burde kunne se de 3 jeg skal bruge motoren er en 5hk så burde kunne starte direkte starter selv en flækker på 6hk direkte uden problemer som jeg lige husker 1,5  amp pr hk drift  og  ca 6gange mere i start der er oplysninger på mærkeskiltet på motoren så det skal nok gå
Hvordan vil du forbinde i trekant, når du ikke ved, hvad der hører sammen?
Det bliver interessant, om det virker. Du giver lige en opdatering?

fase
det vare et stykke tid inden jeg kommer til skåne men der kommer opdatering
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis