Tilslutte 3 aftapningssteder til det kolde vand (vandhane, opvaskemaskine og vaskemaskine)

Hej,
jeg er ved at lave køkken, og der er der et 3/4 rør med det kolde vand. Der sidder en lukkeventil lige inden. Jeg skal nu have udvidet, så jeg få mulighed for at tilslutte både vandhane, opvaskemaskine og vaskemaskine. Det skal helst ikke fylde for meget, da det bliver under køkkenvasken. Så 3 klodsede aftapningshaner vil jeg helst undgå. Nogen forslag til hvordan det gøres?

Håber i kan hjælpe.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
To T stykker og en bøjning, så har du tre mulige tilslutninger. Dertil kommer diverse overgange til maskiner og blandingsbatteri.

fase
Kan man nashe sætte nogle t-stykker med kontraventil lige efter hinanden. F.eks disse :https://www.billigvvs.dk/securex-mellemstykke-12-mkontraventil-enkelt-afspaerring-1686020?gclid=CjwKCAjwyvaJBhBpEiwA8d38vAKUIuNw8Ub53mqxxHcurjnQqcDDt5jtDl1TKl712KvjEXfJpMjRHxoC5LMQAvD_BwE
 
Måske kunne du bruge et “fordelerrør” med to afgange. Den 3. afgang tilslutter du i enden.
Husk at bruge afspærringsventiler med kontraventiler til opvaske- og vaskemaskinen.

Søren O
Ja, det kan du godt. Når du skruer de viste ventiler sammen, så gør lige det udvendige gevind ru med et par strøg af en nedstryger og brug pakgarn og salve.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis