Gulvvarme.

Jeg har købt et hus fra 68. I salgsopstillingen stod der 2 nye badeværelser.
Jeg har så senere efter besøg af en vvs'er fundet ud af at det ene af badeværelserne ikke er med ny gulvvarme, men derimod med gulvvarme fra husets oprindelse højest sandsynligt, nogen der ved om det er lovligt af ejendomsmægler at skrive at det er nyt, på trods af det kun er klinker, toilet, badeværelse møbel og bruse amatur der er skiftet? 
Jeg spørger, da min vvs'er pænt får sagt til mig der nok springer et vandrør under gulvet indenfor rimelig tid, hvilket jo er en meget dårlig nyhed mht. Vandskade og hvad der kan blive af økonomiske udgifter dertil øv øv.. Håber nogen derude kan hjælpe eller give lidt ro i forhold til situationen.
Han nævnte man kunne laver en radiator derude fordi rørene stikke op af gulvet, men det ændrer vel ikke på sandsynligheden for en vandskade,  da den vel skal bruge de samme rør? 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke gulvvarme men varme i gulvet , det blev det kaldt i tresserne , da det kun var til at holde gulvet lunt at gå på med bare fødder , og hvorfor skulle et kobberrør i gulvet sprænge , det ligger jo godt beskyttet ...............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Tusind tak for svar Karl Smart, jeg blev allerede lidt roligere, håber du lige vil tage dig tid til at svarer igen, da vi er blevet lidt nervøse herhjemme. jeg kunne bare læse mig frem til at mange huse fra 60'erne og 70' erne,  nu havde rør der var ved at have opbrugt deres 50 + levetid og derfor var der mange anmeldelser om vandskader derfra og jeg synes umiddelbart der også stod at kobberør nok skulle holde meget længere, men jeg ved jo ikke om det er det vi har i gulvet? Mvh. Søren 
Karl Smart: Hvor ser du at det er kobber?
Er det kobberrør uden samlinger sker der sikkert ikke noget. Men det kan vel lige så gdt være almindelige sorte gevindrør, og ja, de ruster hvis der kommer vand til ydersiden.

Søren O
Kan man på nogen måder tjekke om det er det ene eller andet? 
Den vvs'er kender vel ikke til, hvor let du bliver bekymret?🙂 (det var ment kærligt)

Tag et foto af den del af rørene du kan se, måske nogen herinde kan hjælpe 🙂

Jeg pillede mit kobber-gulvvarme (Eller varme i gulvet, som det vel så hedder) op for et par år siden.. det havde ligget siden 65, og fejlede ikke noget.
Jeg har også lige fjernet nogle varmerør, fra 65, de fejlede heller intet.. det er ingen garanti, men Tag det roligt.. skulle det sprænge, har du forhåbentlig forsikring mod den slags?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Lyhne1   helt iorden med den kærlige hentydning! Jeg kan godt se at det jo ligeså vel kan være et andet rør i huset som springer da det jo er et ældre hus, ikke sandt? Og jo jeg har udviddet forsikring på det punkt med vandskade og forsikret imod skjulte rør og kabler, men jeg er i mit irrationelle moment blevet i tvivl om hvad det dækker over? Fx hvis der løber vand ud i gangen fra badeværelset, hvor vi har nogle klinker fra husets opførelse, vil de så dække at få skiftet alle klinker eller kun det område som er ramt fx 2 kvm. Selvom der måske er 15 kvm gang gulv i alt? 
Røret nederst til venstre på det første billede er ret sikkert et kobberrør.
Det var ret almindeligt at tilkoble fremløbsrøret til gulvvarmen over gulvet, mens returrøret blev tilkoblet under gulvet. Sådan ser dit anlæg ud til at være lavet.
Du kan ikke ændre noget uden at brække gulvet op, men forhåbentlig er der stadig lang levetid på dine rør.
Gamle gulvafløb hvor de øverste 5-10 cm. mellem fliser og selve afløbet er muret op i cement, og der dermed ikke er tæt, har været årsag til mange utætte rør.

Søren O
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også