Afbryder virker ikke

Hej,
Jeg har skiftet vores loftslampe, monteret den nye. Men nu virker afbryderen ikke. Der er lys i lampen men afbryder virker ikke. Hvad har jeg gjort galt? Mvh

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du helt sikker på at du har tilslutte de nye ledninger hvor de tidligere ledninger sad?
Hvis du vil kontrollere om det er afbryderen der er galt med, så afmonter den ene ledning på afbryderen (og sæt ledningsenden i en samlemuffe). Hvis lampen så stadig lyser, er det ikke afbryderen der er galt med.

Søren O
Tak for input. Det lykkedes mig efter utallige kombinationer (se billede). 
Så var det jo som Fabrin foreslog. Det er bare fuldstændig FORBUDT at bruge den gul/grønne til andet end jord. Det er så sket hos dig.

Søren O
Så mangler du bare at føre ledningen ind gennem siden af rosetten. Der er en udslagsblanket lige under på ledningen på billedet. Eller du stikker ledningen gennem hullet i låget og skruer det fast. Det med den gulgrønne går vi let henover, for det er jo ikke dig, der har lavet installationen. Så ville du være blevet hængt, brændt og ristet over en sagte ild, og være blevet beordret til at lave det om.

fase
Annonce
Ja det har jeg læst mig til, derfor havde jeg ikke forsøgt mig med den gul/grønne. Det er en gammel kolonihave, måske man ikke gik så meget op i det dengang. Men nu virker det, tak for hjælpen og god dag :-)

Lige den gul/grønne har nu været "hellig" altid. Så det er nok personen der har lavet det som ikke har gået så megt op i det.
Jeg synes at se en brun leder der smyger sig rundt. Måske er der en mulighed for at rette fadæsen op. Prøv at løsne afbryder og se om ikke der en brun leder der kunne bruges i stedet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis der er tale om en tilledning, må den ikke føres ind i siden af rosetten, som der bliver foreslået.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis