Gammelt lampe udtag


Hej.
Vil gerne hænge en lampe op i loftet. Udtaget ser sådan ud - hvad gør jeg?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Prøv at slutte til de; blå og den gule. Husk at slukke for strømme; unde arbejdet.

Søren O
Det skal samles med samlemuffer. Måske er den blå ledning samlet i loftdåsen - det kan du undersøge. Så vil der være mulighed for at tilslutte lampen der, og undvære en ekstra samling.

Søren O
Ok det giver mening, jeg prøver! Tusind tak!
Med de farver på ledninger er det mere sandsynlig at du skal i kronemuffen hvor de 3-4 sorte sidder. ( måske går den stump blå netop derind, så smider du bare den væk.) Det kan så være den blå fra lampen der skal monteres der.
Den brune fra lampen skal så sammen med den gule ELLER den blå.
Prøv at undgå at rode med ledningerne. De ser udmærket ud, men det er stofledninger, og isolering falder meget nemt af hvis man bukker rundt med ledninger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Når jeg får skilt det ad, ser det sådan ud: Tre sorte ledninger der er samlet og så den gule. Så bliver jeg lidt forvirret igen!🤔
Og tak Erik, det lyder som om du har ret. Så den blå fra lampen sammen med de tre sorte fra udtaget og den brune fra lampen sammen med den gule fra udtaget?
Hvor var den blå ledning tilsluttet? Hvis det var til de blottede sorte ledninger, skulle du blot have fjernet den blå ledning i samlemuffen og have tilsluttet den ene lampeledning i stedet. Den anden lampeledning skal så tilsluttes den gule ledning.

Søren O
Ja den blå ledning jeg fjernede sad sammen med de sorte.
Og det prøver jeg - tak!
Tusind tak - der er lys!!! Og endnu bedre - jeg er blevet klogere til næste lampe 😉
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis